Prodej švýcarské čokolády loni klesl

11. 2. 2010 09:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tržby z prodeje švýcarské čokolády v loňském roce klesly o 6,4 procenta na 1,7 miliardy švýcarských franků (zhruba 30,2 miliardy Kč). K horším výsledkům přispělo teplé počasí a ekonomický pokles, které snížily zájem spotřebitelů o sladkosti včetně čokolád. Spotřebitelé také kvůli recesi šetřili a dávali přednost spíše levnějším čokoládám. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila asociace švýcarských výrobců čokolády Chocosuisse.
Celkem se loni na celém světě ve formě čokoládových tyčinek, pralinek a dalších čokoládových potěšení prodalo 174.109 tun mléčné, hořké a bílé švýcarské čokolády. Meziročně však objem prodeje klesl o 5,9 procenta.
Vývoz čokolády se loni snížil o 5,2 procenta na téměř 106.000 tun, na celkovém prodeji tak měl podíl 60 procent. Hodnota vývozu klesla o 4,4 procenta na 832 milionů CHF. Nejvíce se švýcarská čokoláda vyváží do Německa, Británie, Francie a USA.
„Na rozdíl od předchozích let švýcarské odvětví čokolády nedokázalo pokračovat v roce 2009 ve zvyšování objemu vývozu, neboť kupní síla spotřebitelů na klíčových trzích se zmenšila a švýcarský frank zůstal silný,“ uvedla Chocosuisse, která zahrnuje 18 švýcarských výrobců.
Prodej čokolády do zemí Evropské unie se podle tržeb snížil o osm procent. Vývoz do Německa se propadl až o 13 procent. Naopak vývoz do Belgie vyskočil o 34,1 procenta. Rostl rovněž vývoz do Austrálie, Spojených arabských emirátů, Saúdské Arábie, Kuvajtu a Číny.
Švýcarsko je zemí s nejvyšší průměrnou spotřebou čokolády na hlavu na světě. Švýcaři loni spotřebovali 11,7 kilogramu čokolády na jednoho obyvatele. Proti roku 2008 se však spotřeba snížila o 700 gramů, napsaly agentury AP a AFP. Údaj však zahrnuje i nákupy zahraničních turistů navštěvujících zemi.
Alpská země je proslulá hlavně velmi kvalitními čokoládovými produkty a zkušenými cukráři. V zemi mají sídlo přední čokoládovny, například jeden z největších světových výrobců čokolády Barry Callebaut či výrobce luxusní čokolády Lindt & Sprüngli.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.