Nejnovější údaje o prodaném nákladu periodického tisku, které zveřejnilo ABC ČR, ukazují, že se v prosinci 2009 prodalo průměrně denně 1 255 102 výtisků deníků. Ve srovnání s listopadem 2009 je to o 60 484 výtisků denně méně (- 4,6 %).
Průměrný prodaný náklad deníků v loňském roce dosáhl podle ABC ČR 1,345 mil. kusů, což bylo o 12 % méně než v roce 2008. Do celkového prodaného nákladu jsou započítány i prodeje deníku Šíp, který byl zkraje roku 2009 převeden na týdeník. Právě snížení prodejů o deník Šíp se společně s poklesem prodejů ostatních deníků odrazilo na nižším výsledku v roce 2009.
Větší poklesy, překračující hranici 10 %, jsou přitom zřejmé zejména u všeobecných zpravodajských deníků, ať už regionálních, nebo celostátních (Deník, Lidové noviny, MF Dnes). Ze zpravodajských deníků se vloni nejlépe dařilo Právu, jehož průměrný prodej se podle dat ABC ČR snížil nejméně ze všech českých deníků (-4,5 %). Do skupiny deníků s nižším poklesem prodaného nákladu patří také oba specializované deníky (Hospodářské noviny, Sport) a oba bulvární deníky (Blesk, Aha!), kde jsou meziroční poklesy na úrovni cca 5 % až 6 %.