Poslední řada Ztracených

1. 2. 2010 09:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ve Spojených státech se příští týden začne vysílat šestá, závěrečná řada populárního seriálu Ztraceni, příběhu lidí, jejichž letadlo ztroskotalo, na ostrově plném záhad, který v posledních letech zamotal hlavu mnoha diváků na celém světě. Tvůrci slibují, že poslední epizody přinesou odpovědi na řadu otázek. Jedním dechem ale dodávají, že některá tajemství v příběhu zůstanou nezodpovězená.
„Nemůžeme odpovědět úplně všechny otázky o seriálu. Kdybychom to udělali, byl by tak pedantický, že by to nebylo zajímavé,“ řekl deníku The Wall Street Journal jeden z producentů seriálu Carlton Cuse, který je spolu s Damonem Lindelofem hnacím motorem úspěšné série. Dodal nicméně, že konec seriálu bude definitivní a že na něm tvůrci pracují nejméně poslední tři roky.
Producenti úspěšného seriálu se právě před třemi lety rozhodli k neobvyklému kroku, když dopředu oznámili, že se jeho příběh uzavře po šesti sezonách. Obvykle přitom ve Spojených státech o konci televizních seriálů rozhoduje nezájem diváků. Tvůrci Ztracených tehdy uvedli, že svým rozhodnutím dávají divákům jistotu, že se příběh odehraje, tak jak jej zamýšleli.
„Poslední obraz seriálu nás napadl už dávno, v době, kdy jsme poprvé promýšleli mytologii první sezony,“ řekl Cuse deníku The New York Times. Dodal ale, že přesto zatím není úplně známé, jak se příběh uzavře. Závěrečné epizody totiž ještě nebyly natočeny. „Ještě musíme natočit šest hodin, což v podstatě odpovídá třem celovečerním filmům. Všechno musíme napsat za osm až devět týdnů, natáčení pak musí skončit do poloviny dubna,“ dodal.
Diváci přesto na očekávané odpovědi podle tvůrců nebudou muset čekat až do posledního dílu. Různá odhalení by se měli dozvídat již od prvního, dvouhodinového dílu závěrečné řady, který se jmenuje Ztraceni: Poslední kapitola a jejž stanice ABC v USA odvysílá v úterý večer (ve středu SEČ). Podle Lindelofa se ale fanoušci seriálu i přes slíbená odhalení musejí připravit na to, že si nad ním budou opět lámat hlavu.
První díl seriálu se začal vysílat 22. září 2004. Série se záhy stala diváckým hitem. I když se jeho divácká obec ve Spojených státech postupně i kvůli komplikovanému ději zmenšila zhruba o třetinu z průměrných 15,5 milionu lidí v první sezoně na průměrných 11 milionů diváků v páté sezoně, přesto zůstává jedním z největších hitů televizní stanice ABC.
V České republice seriál uvedla poprvé v roce 2006 televize Nova, nyní ho ale nevysílá. Seriál vysílá také česká mutace televizní stanice AXN, šestou sérii by měla uvést letos na jaře. Čeští fanoušci seriálu ale na uvedení v místních televizích tradičně nebudou čekat a nejnovější epizody si budou stahovat z internetu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.