O biopotravinu roku usiluje 39 výrobků

25. 2. 2010 09:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

O titul Česká biopotravina roku letos usiluje 39 výrobků od 18 firem. Loni se jich do soutěže přihlásilo 52. Zájem o soutěž není nižší, výrobci pouze uvedli na trh méně novinek, kvůli krizi se zřejmě báli více investovat, řekl organizátor akce Tom Václavík. Výrobky soutěží v šesti kategoriích. Porota je hodnotila již v únoru, výsledky ale zveřejní až 8. dubna na konferenci Bio Summit v Praze.
Tradičně největší zájem je o kategorii mlýnské a pekárenské výrobky, kde se letos utkalo deset výrobků. O tři méně měla kategorie mléko a mléčné výrobky, o čtyři pak kategorie maso a masné výrobky. Menší zájem byl mezi výrobci nápojů, ovoce a zeleniny a pochutin.
Porota hodnotila především chuť, způsob zpracování, použité suroviny a celkový koncept výrobku, od výhod pro zákazníky a obal, přes celkový vzhled až po použitý marketingový mix. Hodnotící kritéria by současně měla být podle Václavíka určitou inspirací a měřítkem pro začínající i současné výrobce biopotravin.
Cílem soutěže je podpořit biopotraviny a ty nejlepší zviditelnit. „Zisk ocenění nás výrazně posunul na trhu, a to nejen na českém. V současné době spolupracujeme s polskými a slovenskými partnery, kteří mají zájem o naše výrobky,“ tlumočil Václavík vyjádření loňského vítěze soutěže Tomáše Sošky z firmy Vitaminátor. Loňský titul získal za svou stoprocentní jablečnou šťávu.
Soutěž pořádá Potravinářská komora ČR a PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.