Největší světové značky recesi odolaly

19. 2. 2010 22:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

500 nejsilnějších globálních značek loňská nepříznivá ekonomická situace negativně nepoznamenala. Naopak. Podle nové studie konzultantské společnosti Brand Finance vzrostla jejich hodnota za loňský rok v průměru o 26%. Pozici nejcennější značky obhájil americký obchodní řetězec Walmart, jehož hodnota proti loňsku vzrostla o 2% na 41, 37 miliard dolarů. Na dalších místech skončily značky Google (hodnota 36, 19 mld. dolarů), Coca-Cola (34, 84 mld.) a v první pětici je ještě IBM a Microsoft. Mezi deseti nejhodnotnějšími je 7 značek z USA. Výjimkami jsou jen operátor Vodafone (7. místo) s bankou  HSCB z Velké Británie (8.) a japonská automobilka Toyota na 10. místě.

Nejrychleji rostoucí značkou za uplynulý rok byla španělská banka Santander, jejíž hodnota vzrostla o 136% a v žebříčku tak poskočila ze 41. na 12. místo. Ze sledovaných sektorů si nejvíce polepšilo bankovnictví, telekomunikační společnosti a potravinářství. Naproti tomu na aerolinkách a retailu se důsledky hospodářské recese podepsaly: v porovnání s ostatními sektory jejich značky ztrácely. Nově se letos mezi 500 nejcennějších brandů zařadily BlackBerry, Mitsubishi a Christian Dior.

 

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.