500 nejsilnějších globálních značek loňská nepříznivá ekonomická situace negativně nepoznamenala. Naopak. Podle nové studie konzultantské společnosti Brand Finance vzrostla jejich hodnota za loňský rok v průměru o 26%. Pozici nejcennější značky obhájil americký obchodní řetězec Walmart, jehož hodnota proti loňsku vzrostla o 2% na 41, 37 miliard dolarů. Na dalších místech skončily značky Google (hodnota 36, 19 mld. dolarů), Coca-Cola (34, 84 mld.) a v první pětici je ještě IBM a Microsoft. Mezi deseti nejhodnotnějšími je 7 značek z USA. Výjimkami jsou jen operátor Vodafone (7. místo) s bankou HSCB z Velké Británie (8.) a japonská automobilka Toyota na 10. místě.
Nejrychleji rostoucí značkou za uplynulý rok byla španělská banka Santander, jejíž hodnota vzrostla o 136% a v žebříčku tak poskočila ze 41. na 12. místo. Ze sledovaných sektorů si nejvíce polepšilo bankovnictví, telekomunikační společnosti a potravinářství. Naproti tomu na aerolinkách a retailu se důsledky hospodářské recese podepsaly: v porovnání s ostatními sektory jejich značky ztrácely. Nově se letos mezi 500 nejcennějších brandů zařadily BlackBerry, Mitsubishi a Christian Dior.