Nejlepší DM za rok 2009

22. 2. 2010 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Název: Direct mail Top program

Zadavatel: T-Mobile Czech Republic

Agentura: Underline

Datum realizace: listopad 2009

Cílová skupina: 2800 členů TOP programu T-Mobile

Zadání: Zaslat členům T-Mobile Top programu nové informace o výhodách Top programu a novou členskou kartu.

Direct mail musí působit elegantním, až luxusním dojmem – vhodné materiály a grafika pro oslovení VIP klientů T-Mobile.

Realizace: Všichni účastníci exkluzivního TOP programu společnosti T-Mobile obdrželi zásilku v elegantním, moderním designu, která obsahovala dopis s informacemi o TOP programu, o nových výhodách, které jim společnost T-Mobile nabízí a také novou členskou kartu.

Luxusní design celé zásilky i jejích jednotlivých komponentů vyzdvihl důležitost členů TOP programu pro společnost T-Mobile.

Pro finalizaci designu všech prvků zásilky byly využity speciální tiskové technologie (ražba a parciální lak na obalu zásilky), vysoce kvalitní papír a moderní vektorová grafika pro dosažení pocitu luxusnosti a elegance.

Designová plastová karta vložená do sametového podkladu uvnitř zásilky podtrhovala výjimečnost členství v exkluzivním programu společnosti T-Mobile.

Název kampaně: RWE termosnímky

Zadavatel: RWE

Agentura: OgilvyOne

Datum realizace: listopad 2008-únor 2009

Cílová skupina: potenciální zákazníci s rodinným domkem – starší 15 let a novostavby v satelitních oblastech, u kterých si majitelé ověřují kvalitu provedených stavebních prací

Zadání: Cílem komunikace RWE v posledních dvou letech je i zvýšení spokojenosti a loajality zákazníků. Jedním z prvků této komunikace je dlouhodobý projekt Energy Efficiency – jehož cílem je poskytovat rady a tipy na úspory energie při vytápění. V rámci strategie zavedla RWE službu "RWE Termosnímky", která má pomoci domácnostem odhalovat úniky tepla z jejich domovů prostřednictvím tzv. termosnímkování.

Cíl kampaně: oslovit cíleně pouze vybrané oblasti (pro testování)

oslovit vlastní zákazníky

u oslovených docílit vysokého povědomí o službě

vyvolat dostatečnou responsi na pokrytí kapacity služeb termokamer – cca 600 zákazníků

Realizace: BTL komunikace s využitím poloadresné komunikace (drop mail předem vybraným domácnostem) + PR a internet.

DM formou bulváru – cílová skupina čte oblíbené bulvární noviny – koncept umožnil odkomunikovat zajímavou formou veškeré benefity služby, následky úniků tepla, dobré příklady i ceny služby.

Výsledek: po skončení kampaně v průzkumu 95 % dotázaných bylo velmi spokojeno.

98 % účastníků potvrdilo, že získané informace o úniku tepla z jejich domu jsou pro ně užitečné.

38 % se na základě daných informací chystá v blízké budoucnosti realizovat stavební úpravy.

Název kampaně: Výplatní páska

Zadavatel: Raiffeisenbank

Agentura: Euro RSCG 4D

Termín realizace: prosinec 2008-leden 2009

Zadání: Nízkonákladová akvizice nových klientů banky v předvánočním čase, prostřednictvím nabídky Rychlé půjčky. Banka se snažila vyjít vstříc potřebám domácností a jednotlivců po zvýšené potřebě finančních prostředků spojených s přípravou Vánoc a nákupem dárků. Požadavkem bylo vytvořit takový způsob komunikace, který by byl zajímavý, netradiční a posunul vnímání banky u cílové skupiny k hodnotám jako inspirativní, moderní, se smyslem pro chytrý humor.

Realizace: Ne každý zaměstnanec či podnikatel má to štěstí, aby dostal na konci roku 13. plat a tím pokryl zvýšené výdaje před Vánocemi. O to větší překvapení čekalo vybrané domácnosti, když si vyzvedly poštu ze své schránky. Obdržely výplatní pásku od Raiffeisenbank s 13. platem a kontaktem, kde si peníze vyzvednout.

Výsledek: Geomarketingová kampaň byla součástí širší mediální kampaně zaměřené na akvizici klientů a nabídku Rychlé půjčky, která splnila plánovaný nárůst nových klientů a navíc překročila tento plán o 3 %.

Název kampaně: Ve víru velkoměsta

Zadavatel: Staropramen

Agentura: Wunderman

Datum realizace: 1. čtvrtletí 2009

Cílová skupina: aktivní lidé (většinou muži) ve věku 18-35 let

Zadání: Zlepšit image značky a podpořit změnu vnímání z běžné značky piva na inovativní, hravou značku pro mladé lidi.

Realizace: On-line komunikace spočívala v 3D on-line hře (na principu hry Monopoly) na již existující internetové stránce Staropramenu. Ve hře se objevily reálně existující podniky populární mezi cílovou skupinou. Unikátní kód, který se skrýval pod každým uzávěrem piva, byl na internetu přeměněn na virtuální peníze, kterými mohli hráči platit. Díky guerilla aktivitám a Facebooku se informace o hře mezi cílovou skupinou rychle rozšířila bez investic do médií.

Výsledek: Procento zákazníků, pro které Staropramen představuje oblíbenou značku stouplo o 48 %. 60 % uživatelů se hře věnovalo s velkou intenzitou – hrálo ji 15 minut denně. Prodej piva značky Staropramen stoupl o 14 %.

Direct marketingovou kampaň z Kanady uvádíme pro porovnání české a světové kreativy.

Název kampaně: Jak přesvědčit studenty, aby nekradli

Zadavatel: Royal Bank of Canada (RBC)

Agentury: Proximity Worldwide, BBDO Toronto

Cílová skupina: studenti, mladí lidé

Výchozí situace: Kanadští univerzitní studenti považovali Royal Bank of Canada (RBC) spíše za banku svých rodičů než za značku, která by je nějakým způsobem mohla oslovit. To se projevilo i v jejich chování. Stále častěji se rozhodovali pro konkurenční banky, které nabízely nejen ten správný produkt, ale byly také studentům schopné zprostředkovat, že jim rozumí.

Zadání pro agenturu: Agentury měly přijít s kampaní, která by dokázala zvrátit nepříznivý vývoj. Bylo nutné oslovit studenty a přesvědčit je o tom, že RBC není "jen bankou tvých rodičů".

Strategie: Studenti (nejen v Kanadě) často těžko vycházejí se svým rozpočtem. Učebnice, skripta, ale i cestování a především časté party – to vše něco stojí. Mezi studenty se proto často "ztrácí" věci, na které již nezbývají peníze. Agentura se proto rozhodla v kampani ukázat, že bankovnictví od RBC je výhodné a řeší všechny finanční nároky studentů – takže studenti již prostě nemusí krást.

Realizace: Komunikační kanály zvolené v rámci kampaně vycházely z požadavku zacílit přesně studenty a navázat s nimi přímý dialog.

Nejprve se na univerzitních kampusech objevily letáky fiktivní bezpečnostní agentury. Nově příchozí studenti tak byli hned první den konfrontováni s tematikou, která se prolínala celou kampaní – krást na kampusu se nevyplácí, a to ať už jde o tužky, mýdlo, nebo toaletní papír.

Právě krádeží toaletních potřeb se chytila kampaň přímo v umývárnách. Mýdla tak byla opatřena visačkou upozorňující na to, že se nevyplatí brát je s sebou. Studenti také začali v prostorách univerzit a kolejí nacházet profesionálně vypadající plastikové sáčky s "důkazy", tedy ukradenými předměty.

Následně se přímo na akademické půdě konaly eventy, na nichž mohli studenti vyrobit svůj vlastní plakát nebo získat tematické vybavení pro své kolejní pokoje, například visačky na dveře nebo magnety na ledničku. Na internetu si studenti mohli prohlédnout virální videa, na Facebook byly umístěny fotografie a soutěže pro studenty otevírající si konto.

Výsledek: Během kampaně bylo otevřeno zhruba 17 tisíc nových studentských účtů. Podle hodnocení klienta se jednalo o jednu z nejúspěšnějších kampaní banky vůbec.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.