Markíza dostala pokuty za chování porotců SuperStar

10. 2. 2010 08:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Slovenská televize Markíza dostala první dvě pokuty za kontroverzní chování porotců zpěvácké soutěže Česko Slovenská SuperStar. Rada pro vysílání a retransmisi podle ředitele její kanceláře Ľuboše Kukliše uložila televizi sankce ve výši 40 000 eur (přes milion korun). Soutěž na slovenských a českých obrazovkách loni sledovaly miliony diváků. V Česku soutěž vysílala televize Nova.
Relace z 13. a 14. září loňského roku byly pokutovány za nedodržení ochrany nezletilých. „Byly to narážky sexuálního charakteru, vulgarismy a šlo i o chování porotců k mladistvým,“ řekl ČTK Kukliš. Porota se podle něho nevhodně chovala k více soutěžícím, kterým nebylo ani 15 let.
Také česká Rada pro rozhlasové a televizní vysílání vedla z podobných důvodů s provozovatelem Novy, společností CET 21, správní řízení pro možné porušení zákona odvysíláním Česko Slovenské SuperStar 6. září 2009. Počátkem února však řízení zastavila, neboť se porušení zákona neprokázalo, jak uvádí rada na svých internetových stránkách.
Původně členové slovenské vysílací rady prověřovali i porušování lidské důstojnosti, protože dostali několik stížností od diváků. Pozornost vzbudil například slovenský porotce a zpěvák Pavol Habera, který měl dvojsmyslné narážky na adresu některých soutěžících. Jednoho například označil za ježka, který nepíchá. Sekundovala mu v tom i česká zpěvačka Marta Jandová, která zesměšňovala plnoštíhlou soutěžící.
Rada pro vysílání pokutovala i dřívější série pořadu SuperStar, avšak kvůli jiným prohřeškům. Když soutěž vysílala veřejnoprávní Slovenská televize, potrestala ji rada několika vysokými pokutami. Veřejnoprávní televize totiž relaci rozdělovala reklamami a upoutávkami, což na rozdíl od komerčních televizí nemůže.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.