Pražský obchodní dům Kotva na náměstí Republiky, který byl otevřen před 35 lety, 10. února 1975, se brzy stal oblíbeným cílem nejen obyvatel metropole. Jedna z nejzajímavějších československých budov 70. let byla svého času nejmodernějším zařízením svého druhu, které lákalo k nákupu přes 70 000 lidí denně. Od poloviny 90. let však zájem o Kotvu postupně upadal s tím, jak okraje Prahy obsadila všemožná nákupní centra.
Návrh obchodního domu vyšel z dílny Věry a Vladimíra Machoninových, kteří přišli se zajímavým řešením. Celou budovu poskládali ze samonosných šestiúhelníkových segmentů, čímž vyhověli požadavku na co největší prodejní plochu na poměrně malé parcele. Kotva, která je přijímána vesměs pozitivně, navíc díky použitému řešení vcelku zapadá i do okolní zástavby. Od března 2005 budovu vlastní irská firma Markland, která ji za provozu renovuje.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?