Kotva slouží zákazníkům už 35 let

9. 2. 2010 12:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Pražský obchodní dům Kotva na náměstí Republiky, který byl otevřen před 35 lety, 10. února 1975, se brzy stal oblíbeným cílem nejen obyvatel metropole. Jedna z nejzajímavějších československých budov 70. let byla svého času nejmodernějším zařízením svého druhu, které lákalo k nákupu přes 70 000 lidí denně. Od poloviny 90. let však zájem o Kotvu postupně upadal s tím, jak okraje Prahy obsadila všemožná nákupní centra.
Návrh obchodního domu vyšel z dílny Věry a Vladimíra Machoninových, kteří přišli se zajímavým řešením. Celou budovu poskládali ze samonosných šestiúhelníkových segmentů, čímž vyhověli požadavku na co největší prodejní plochu na poměrně malé parcele. Kotva, která je přijímána vesměs pozitivně, navíc díky použitému řešení vcelku zapadá i do okolní zástavby. Od března 2005 budovu vlastní irská firma Markland, která ji za provozu renovuje.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.