HBO odvysílá seriál The Pacific

22. 2. 2010 08:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V polovině března uvede kabelová televize HBO první část původního desetidílného dramatického seriálu nazvaného The Pacific. Dlouho očekávaný projekt sleduje odyseu tří amerických námořníků, kteří se zúčastnili bojů v Pacifiku za druhé světové války. Pochází z producentské dílny Toma Hankse, Stevena Spielberga a Garyho Goetzmana, kteří již mají na kontě úspěšný seriál Bratrstvo neohrožených, oceněný v roce 2001 prestižními cenami Emmy. Ochutnávku této série nabídne HBO Česká republika 25. února na večeru v pražském kině Lucerna.
„Zvaní hosté zhlédnou ve světové premiéře první tři epizody této nejdražší série současnosti, přičemž po projekci na ně bude čekat stylové občerstvení,“ řekla mluvčí televize Pavla Brožková.
Desetidílný televizní projekt sleduje osudy vojáků amerického námořnictva. Zahráli si v něm například William Sadler, Joseph Mazzello, Rami Malek, Jon Seda a Ashton Holmes. Mazzello je známý například z obou dílů Jurského parku a thrilleru Divoká řeka.
Trojici i další námořníky provázejí mimořádné zážitky. Od prvního střetu s Japonci na Quadalcanalu, přes putování neprostupnými deštnými pralesy mysu Gloucester i korálové útesy Peleliu na Iwo Jimě, kde Japonci utrpěli těžké ztráty, a vražedná pole Okinawy až k triumfálnímu, byť nelehkému návratu domů, když pro Ameriku válka vítězně skončila.
Deset padesátiminutových epizod seriálu, jehož scénář vznikal podle knih With the Old Breed od Eugena Sledgeho a Helmet for My Pillow od Roberta Leckieho a byl též inspirován rozhovory s pamětníky bitev, natočili známí seriáloví režiséři. Například Carl Franklin, Jeremy Podeswa, Tony To, Timothy Van Patten a Graham Yost.
Hlavními hrdiny jsou mladí muži Eugene, Robert a John, naverbovaní k námořní pěchotě a vyslaní na Guadalcanal, aby zabránili stavbě nepřátelského letiště. Jenže situace se vyhrotí a promění se v jednu z nejkrvavějších epizod druhé světové války. Další příběhy postupují po mapě válečných operací. Příběh končí kapitulací, jež se odehrála 2. září 1945 na palubě bitevní lodi Missouri.
Podle předběžných informací se seriál The Pacific vyznačuje nečekanou brutalitou, ale i skvělými hereckými výkony a působivou rovnováhou mezi intimními scénami a vizualizací bitev. Náklady se prý vyšplhaly na více než 150 milionů dolarů (2,7 miliardy korun).
Peklo válečného konfliktu v Tichomoří viděné očima jeho přímých svědků ožije na obrazovkách HBO v polovině března současně v USA, České republice i v dalších zemích po celém světě.
Tento televizní projekt prý tvůrci natočili spíše filmovým způsobem. Hanks si podobnou práci už zkusil v roce 2001 v seriálu Bratrstvo neohrožených, který znamenal pro společnost HBO velký úspěch. Dostal například Zlatý glóbus a šest cen Emmy. Zatímco se však Hanks v předchozím seriálu objevil jako britský důstojník, v novém projektu už nehraje.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.