Distribuci a prodej Warner Music od dubna převezme Supraphon

22. 2. 2010 08:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Supraphon od 1. dubna převezme distribuci a prodej hudebních nosičů tuzemské pobočky firmy Warner Music. Smlouva zahrnuje novou produkci i katalogové tituly. Informoval o tom mluvčí společnosti Supraphon Vladan Drvota.
„Zatímco my nadále rozvíjíme růst digitálního prodeje, Supraphon má odborníky, zkušenosti a znalosti místních poměrů na takové úrovni, aby zajistil prvotřídní marketing a distribuci našich CD a DVD,“ sdělil Bernd Dopp, prezident a výkonný ředitel společnosti Warner Music pro střední a východní Evropu.
Ředitelka Supraphonu Iva Milerová uvedla, že zkušenosti a tradiční postavení Supraphonu v České republice zajistí, aby produkce Warner Music měla i nadále pevnou pozici v nabídce tuzemského hudebního trhu.
„Pro koncové spotřebitele nebo fanoušky hudby a interpretů firmy Warner Music neznamená uzavřená smlouva v dobrém slova smyslu nic. Supraphon se nyní bude snažit, aby hudební nosiče byly přítomny na tuzemském trhu ve stejné, ne-li větší míře. Stejně tak se bude Supraphon starat o to, aby se písničky interpretů Warner Music hrály v rádiích a klipy v televizích,“ řekla Milerová. Dodala, že o nových nahrávkách tuzemských interpretů firmy Warner Music, například skupiny Tata Bojs, se vedou jednání.
Nejsilnější pozici na trhu má v současné době vydavatelství Universal Music s podílem 30,2 procenta. Následuje společnost EMI (19,1 procenta) a česká pobočka Sony Music (19 procent). Na dalších místech jsou firmy Supraphon (15,3 procenta), Warner Music (8,5 procenta) a Popron Music (4,2 procenta). Jejich přesné zisky jsou neveřejné, pouze na konci každého roku česká pobočka Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) oznamuje počet prodaných nosičů jednotlivých interpretů.
Podle IFPI je vydavatelství Supraphon za loňský rok první na trhu v rámci domácího popového repertoáru a pokračuje i ve svém dominantním postavení na trhu zvukových nosičů z oblasti vážné hudby a mluveného slova. Supraphon patří ve střední a východní Evropě k hudebním vydavatelstvím s nejdelší historií, ochranná známka společnosti Supraphon byla registrována v roce 1932.
Archiv nahrávek pokrývá více než osm desetiletí a mapuje díla velkých klasických skladatelů, interpretační umění předních tuzemských umělců vážné a populární hudby. Supraphon vlastní téměř všechny české nahrávky pořízené před rokem 1989 a od tohoto data neustále buduje svůj rozsáhlý katalog. Ročně vydává zhruba 120 alb mnoha žánrů.
„Spolupráce s Warner Music pro nás znamená rozšíření pole působnosti o zahraniční repertoár, který bude znamenat jakousi nadhodnotu našeho současného katalogu a signál, že Supraphon není jen firmou využívající svůj bohatý archiv, ale schopnou postarat se i o současný popový repertoár,“ podotkla Milerová. Jedním z prvních výsledků spolupráce bude distribuce a propagace nového DVD zpěvačky Madonny z jejího turné Sticky & Sweet prostřednictvím Supraphonu.
Skupina Warner Music Group se stala v květnu 2005 jedinou samostatnou hudební společností veřejně obchodovanou v USA. Warner Music International, vedoucí společnost v národním a mezinárodním repertoáru, působí prostřednictvím řady mezinárodních poboček a licenčních partnerů ve více než 50 zemích. Součástí skupiny Warner Music Group je také společnost Warner/Chappell Music, jeden z předních světových hudebních nakladatelů s katalogem více než jednoho milionu autorských práv po celém světě.
Nahrávací společnost Warner Music Group hospodařila v prvním finančním čtvrtletí s čistou ztrátou 17 milionů dolarů (zhruba 323 milionů Kč) po zisku 23 milionů dolarů před rokem. Oznámila to na začátku letošního února. Výsledek nicméně překonal očekávání analytiků, protože pokles poptávky po tradičních hudebních discích ve Spojených státech a Japonsku byl kompenzován silným prodejem v Británii a Francii.
„Uzavření oboustranně výhodné licenční smlouvy je logické vyústění dění v hudebním průmyslu,“ dodala Milerová.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.