EK slibuje nové normy o ochraně dat, do hledáčku jde i Facebook

29. 1. 2010 11:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Evropská komise má v plánu „zásah“ proti Facebooku. Píše o tom bruselský server EUObserver v článku o plánu na změny již poněkud zastaralých pravidel o ochraně dat.
Před dvěma týdny údajně řekl zakladatel rozšířené sociální sítě Facebook Mark Zuckerberg světu, aby se nad obavy z ochrany dat, kvůli nimž byl Facebook kritizován, už přenesli – nikdo přece už nedbá na ochranu soukromí. Vyprovokoval tím bouři protestů v kyberprostoru.
Evropská komise na to nyní odpověděla po svém. Ve čtvrtek vyhlásila, že má v plánu přijít s návrhy nových norem, které budou mít v hledáčku právě i tuto populární webovou stránku.
Výkonný orgán EU, který v bloku dohlíží na dodržování pravidel, se obává, že současná pravidla o ochraně dat, datující se do roku 1995, jsou už značně zastaralá. Nejde jen o rozšíření internetu jako takového, ale i o nové technologie a techniky, jako je třeba reklama cílená podle toho, jak se uživatel na síti chová, na co kliká a podobně.
„Pravidla ochrany dat musí být revidována, aby držela krok s technologickými změnami, aby se zajistilo právo na soukromí,“ uvedla komise.
Eurokomisařka Viviane Redingová, pod níž dosud v komisi spadá oblast telekomunikací a internetu, podotkla, že tento rok hodlá její úřad přijít s revizí norem, přičemž v této souvislosti zmínila konkrétně právě Facebook, ale i další oblíbené sítě Twitter a Myspace.
„Inovace je důležitá v dnešní společnosti, avšak neměla by jít na úkor základního lidského práva na soukromí,“ řekla. „Ať už chceme, nebo ne, téměř každý den sdílíme naše osobní data. Tyto údaje jsou sbírány, zpracovávány a pak uchovávány mimo náš dohled,“ řekl.
Komisařka není spokojená s přístupem firem k problému ochrany soukromí. Je prý třeba změnit přístup. Firmy musí podle ní využít své inovační síly ke zlepšení ochrany soukromí a osobních dat.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.