Až moc nápadný rozdíl v chování některých médií

7. 12. 2009 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Německé mediální koncerny sice ještě nepočítají s tím, že by jim příští rok nějak zásadně rostly příjmy, ale zároveň už také nechtějí být v defenzivě. S tímto zásadním zjištěním přišel nedávno odborný týdeník Horizont, který provedl výzkum mezi řediteli německých mediálních koncernů. Většina z nich se shodla, že zatímco letošní rok věnovala racionalizaci procesů a reorganizaci chodu, tak příští rok je již čas vyrazit na trh s novými projekty. Největší boom se podle stejného výzkumu očekává, pro někoho možná překvapivě, na časopiseckém a novinovém trhu. Teprve za ním následuje on-line. I když je nutné poznamenat, že řada ředitelů zdůrazňuje multimediálnost nových projektů, takže je vlastně těžké určit, který z projektů patří kam. Nicméně to, co je opravdu zajímavé, je to, jak ostře kontrastují výsledky německého výzkumu s českým prostředím. Jakkoliv je sice čas vánočních večírků a lidé se na nich tváří patřičně sebevědomě, tak si nelze nevšimnout jedné věci. Zatímco řada ředitelů tuzemských mediálních koncernů si evidentně oddechla, že přežila letošní rok, a s notnými obavami hledí do příštího roku, tak v Německu se již řeší něco poněkud jiného – budoucnost a vývoj. Nevím do jaké míry je to národní rys, nicméně nelze si nevšimnout, že zatímco český management řeší příští půlrok, tak v zahraničí se řeší již rok 2011. Logicky. Jakkoliv lze čekat, že krize ještě není zdaleka za námi, tak jedno je jisté, nic netrvá nekonečně. Německé mediální koncerny jen říkají, že svému oboru věří a chtějí být co nejlépe připravené na dobu, až se investice do reklamy opět zvýší. České mediální koncerny svým cudným mlčením, například Mafra, dodnes ani nepřiznala, že redukovala počet svých zaměstnanců, jen dávají najevo, že vlastně ani neví, co se okolo nich děje a jak na to reagovat. Tento postoj byl možná pochopitelný loni, letos je již jen divný. Zahraniční vydavatelé přiznávali nejen propouštění, ale i reorganizace svých redakcí a koneckonců i celé vydavatelské práce. Podle mého to dělali ze dvou důvodů, za prvé věděli, že příští rok už není kde šetřit a za druhé, pro investory zní lépe, že něco děláte, než to, že jen čekáte na zázrak.

Daniel Köppl, šéfredaktor

Investorům a zadavatelům většinou zní lépe to, že něco děláte, než to, že jen čekáte na zázrak.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení