Juraj Gerbery
V říjnu se snížil reklamní výkon všech čtyř hlavních televizních kanálů. Klíčové televize dodaly reklamním zadavatelům 107 reklamních gross rating point (GRP), což je meziročně o 9 % méně. V září došlo k poklesu TV trhu o 8 %, v srpnu o 16 % a v červenci o 6 %. Televize Nova (prodává reklamu na cílovou skupinu 15-54 let) snížila v říjnu dodávku GRP meziročně o 5 %. Hůře na tom byly Česká televize (ČT1 a ČT2) a TV Prima, které poklesly shodně o 15 %. ČT dodala zadavatelům 6 tis. a Prima 34 tis. reklamních GRP. V případě ČT nedošlo meziročně k snížení podílu na reklamních GRP, který i letos v říjnu představoval 6 %. Prima ovšem poklesla, měla 32% na reklamních GRP. Nova stoupla na 63 % a je tak vůdčím subjektem TV trhu. Televize opatrně připouštějí, že závěr roku bude v oblasti inzerce příznivější.