Pivovary lákají na vánoční balení i pivní speciály

9. 11. 2009 09:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Pivovary lákají v letošním předvánočním období své zákazníky na speciální vánoční balení piv i pivní speciality, zjistila ČTK v anketě mezi pivovary. Vánoce jsou pro pivovarníky po létu druhým vrcholem sezóny. Roste zejména poptávka po silnějších pivech a pivních speciálech. Tuzemským pivovarům letos po několika letech růstu vlivem ekonomické krize klesají prodeje, přesto prý pivovary neočekávají, že by se lidé při nákupu piva omezovali i o Vánocích.
„Vánoce jsou pro nás obdobím s nárůstem prodejů prémiových značek a pivních speciálů. Obvyklý nárůst prodejů u prémiových značek se v předvánočním období pohybuje okolo 30 až 50 procent,“ řekl ČTK manažer pro prémiové značky Pivovarů Staropramen Martin Jahoda. Zákazníci vybraných obchodních řetězců si budou od začátku prosince moci koupit vánoční balení belgického ležáku Stella Artois, ve kterém najdou také speciální sklenici na stopce, určenou pro podávání tohoto piva.
Skupina Heineken, trojka tuzemského pivního trhu, uvede před letošními Vánoci na trh speciální vánoční edici čtrnáctistupňového piva Březňák. Ve speciálních sklenicích jej hostům výčepní začnou čepovat 7. prosince. „Na vánoční lahůdky značky Březňák budou návštěvníky restaurací, v nichž se Vánoční Březňák bude točit, upozorňovat speciální plakáty a stojánky na stoly,“ uvedla mluvčí skupiny Kateřina Eliášová.
Další novinkou pro vánoční trh je koženková taška s osmi kusy piva Heineken v půllitrových lahvích či speciální belgické pivo značky Affligem, charakteristické nasládlou chutí. „Zásadní dopad krize na změnu nákupního chování o Vánocích oproti loňskému roku neočekáváme,“ uvedla Eliášová.
Budějovický Budvar na předvánoční trh dodá balení osmi lahvových ležáků doplněné sklenicí. „V prosinci se v porovnání s letními měsíci zvyšuje podíl ležáku na našich celkových prodejích piva. Velmi výrazně roste také poptávka po našem speciálním pivu Bud Super Strong (16-ti stupňové pivo) – zvýšení v porovnání s průměrem celého roku je až čtyřicetiprocentní,“ uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec. „Očekávám, že během letošních Vánoc se krize v oblasti prodeje našeho piva výrazněji neprojeví,“ dodal.
Rodinný pivovar Bernard nabídne zákazníkům mikulášskou edici piva v láhvích s etiketami, na nichž bude zobrazen spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard v převleku za Mikuláše, čerta či anděla, řekl ČTK mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek. „Tato série bude limitována a časově omezena pouze pro předvánoční trh. Cena produktů zůstává stejná, jako je běžná cena v prodeji,“ uvedl. Humpolecký pivovar bude prodávat také multipack obsahující šest láhví nepasterizovaných piv, doplněný dvěma sklenicemi.
Výroba tuzemských pivovarů v pololetí meziročně klesla o 6,81 procenta na 9,201 milionu hektolitrů piva. Na domácím trhu prodaly pivovary 7,527 milionu hektolitrů, což bylo o 5,41 procenta méně než loni. Dle neoficiálních výsledků za červenec pokles výroby zrychlil téměř na deset procent. Lídrovi trhu Plzeňskému Prazdroji o více než 13 procent, pražskému Staropramenu téměř o osm procent, pivovarům ze skupiny Heineken přibližně o 11 procent.
Další čísla nejsou zatím k dispozici, největší pivovary totiž přestaly Českému svazu pivovarů a sladoven dodávat výrobní statistiky, což zdůvodnily strachem z možného postihu od antimonopolního úřadu.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.