V situaci, kdy je vedení firmy tlačeno majitelem ke zvyšování prodejů, je asi nejlepším způsobem oddělit značku Pilsner Urquell od běžného europiva. Pilsner Urquell by měl být opravdu prémiovým produktem, „pramátí piv“, který se bude vyrábět opravdu původní technologií, z vybraných surovin, v omezeném množství a za prémiovou cenu. Tedy už žádné pivo pro štamgasty, ale skvost pro labužníky. Je to nejčistší řešení, které navíc otevírá cestu pro vyšší ziskovost. Vyžaduje ale manažerskou odvahu, protože vysvětlit takovou změnu zákazníkům by nebylo jednoduché. A tak zřejmě zůstane vše při starém tak dlouho, dokud nezačnou výrazněji klesat prodeje. Respektive dokud si v Plzni nepřiznají, že „klesající spotřeba piva“ se týká jen jejich značky.
Robert Šteigl, robertsteigl.blogspot.com
Marketéři vidí zkratku mezi pozitivní kampaní a pozitivním vnímáním značky. Je to pěkná blbost. Pozitivní kampaně nemohou zachránit to, co si o vás zákazníci myslí. Správně postavená negativní kampaň může mít mnohem lepší výsledky než ta pozitivně laděná se sterilními lidmi, které jsou plné ulice. To negativní můžete ukázat s elegancí, vtipem a dramatizací. Skvělým případem, který by řada marketérů zřejmě odmítla, je kampaň na půjčky pro studenty postavená tak, že studenty v první fázi vybízela k prodeji jejich orgánů, končetin či částí těla. Tímto způsobem si mohli vydělat potřebné peníze. V další fázi pak banka říkala, že si studenti mohou také půjčit u ní. Druhým příkladem je kampaň značky Avis, která pěknou řádku let ve svých kampaních říkala, že je dvojkou na trhu. Tuto informaci chápala většina markeťáků jako negativní. Přitom můžete říct, že jako dvojka máte větší motivaci pomáhat zákazníkům.
Jan Vzorek, madcow.cz/vzorek