Na televizní trh vstoupí nová televize Altema

27. 11. 2009 12:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V první polovině roku 2010 zahájí vysílání nová televizní stanice Altema s pokrytím kolem 1,5 milionu domácností. Nový program bude dostupný v síti UPC a divákům nabídne alternativní filmy, okrajové sporty či vzdělávací pořady. Provozovatelem programu bude společnost Altema TV Productions, která získala licenci na 12 let od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, informoval jednatel společnosti Stanislav Holec. Rozpočet televize se bude pohybovat v řádu desítek milionů korun.
Televize Altema bude časem usilovat o rozšíření svého pokrytí, ale do pozemních digitálních sítí se nechystá. „O terestrickém multiplexu neuvažujeme, jelikož je to drahé. Ovšem předběžně jsme jednali například o zařazení do kabelové platformy CS Link,“ řekl Holec.
Nová stanice by měla zpočátku nabídnout vysílání 16 hodin denně, do dvou let od spuštění by měla vysílat 24 hodin denně. Z hlediska rozpočtu počítá Altema TV Productions v prvních dvou letech se ztrátami. „Cílem je dostat se do zisku ve třetím roce od zahájení vysílání. Návratnost celkové investice by měla být do pěti let,“ uvedl Holec.
Koncept vysílání podle něj vychází z původního záměru spuštění iDnes.tv, kterou společnost Mafra, kde Holec dříve působil jako ředitel Multimediální divize, zastavila. „Koupil jsem od Mafry několik pořadů, které se měly v iDnes.tv vysílat. Chceme divákům nabídnout zajímavý obsah, jehož cílem není pouze bavit, ale také informovat, vzdělávat a kulturně obohacovat,“ řekl.
Program budou tvořit především pořady filmové, dokumentární, hudební a vzdělávací, dále publicistika a diskusní a zábavné pořady původní tvorby. Altema chce rovněž akcentovat nezávislou a alternativní tvorbu. Chod televize by mělo zajistit přibližně sedm stálých zaměstnanců a řada externistů.
Altema TV Productions se sídlem v Praze byla založena sepsáním společenské smlouvy v únoru 2009 a zapsána v rejstříku 13. března 2009. Firma nabízí televizní výrobní a produkční služby.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.