Aukce v mediálních tendrech

23. 11. 2009 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Velké množství výběrových řízení na mediální agenturu, které provází letošní rok, má za následek také rozšiřování aukcí používaných v mediálních tendrech. Spočívají v tom, že mediální agentury ve stanovený čas předkládají na internetu pouze cenové nabídky a okamžitě dostávají zpětnou reakci, nakolik je tato nabídka pro klienta "výhodná". Pokud chce agentura zůstat ve hře, musí v případě negativní reakce nabídnout výhodnější cenu. Agentury navíc vidí nabídky svých konkurentů, resp. vědí, zda je jimi nabízená cena nižší, nebo vyšší než konkurenční. Aukce většinou používají zahraniční klienti, v Česku byla aukce uplatněna například v mediálním tendru společnosti Reckitt Benckiser, jehož výsledek však ještě není znám.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení