Zaměstnanecké benefity neomezili

12. 10. 2009 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Anketa

1. O jaké zaměstnanecké benefity v tomto roce vaši zaměstnanci projevují největší zájem?

2. Jak pod vlivem ekonomického zpomalení k zaměstnaneckým výhodám letos přistupujete?

Martin Švábenický, specialista odměňování útvaru lidských zdrojů, Telefónica O2 Czech Republic

1. Zaměstnanecké výhody mají v naší společnosti povahu benefitů plošných – tj. pro všechny zaměstnance (např. týden dovolené navíc či stravenky), nebo benefitů, které si zaměstnanci sami vybírají z portfolia produktů či služeb (cafeteria systém). V tomto systému se největšímu zájmu těší finanční produkty (životní pojištění a penzijní připojištění), následují vlastní O2 produkty (O2 internet, O2TV a zboží O2 značkových prodejen). Třetí místo co do četnosti zájmu i objemu investovaných finančních prostředků zaujímají benefity pro volný čas, poskytované formou poukázek FlexiPass.

2. Cílem zaměstnaneckých výhod je podpořit stabilizaci a udržet ve firmě motivované zaměstnance – obojí ve střednědobém horizontu. Z této perspektivy také přistupujeme k jednotlivým aktivitám, zaměstnanecké výhody nevyjímaje. Důraz tedy klademe na maximálně efektivní nastavení celého systému tak, aby zaměstnanci vnímali hodnoty i celý systém zaměstnaneckých výhod, které jim společnost poskytuje.

Václav Kučera, analytik HR, ČSOB

1. Největší zájem je z volnočasových benefitů již dlouhodobě o programy zdraví – oční preventivní prohlídky, nákupy vitaminů a potravinových doplňků zdravé výživy, wellness a spa programy. Naši zaměstnanci na uvedené programy převážně využívají systém cafeteria prostřednictvím poukázek Flexi Pass společnosti Sodexo Pass ČR. Kromě uvedených programů je značný zájem o rekreace a zájezdy. Vše tedy zejména souvisí s rekondicí fyzických i psychických sil zaměstnanců. Samozřejmě stále je zájem o zvýhodněné nabídky produktů naší banky či společností naší skupiny ČSOB (příspěvky na penzijní připojištění se státním příspěvkem, zvýhodnění spotřebitelských a hypotečních úvěrů apod.).

2. V letošním roce jsme přistoupili k částečnému omezení společenských a sportovních aktivit – uskutečnily se pouze letní a zimní sportovní hry, neuskuteční se regionální vánoční večírky. Vzhledem k pozitivnímu vývoji ekonomických ukazatelů naší banky se chceme v příštím roce ještě více zaměřit na rozšíření nabídky preventivních zdravotních programů.

Jaroslav Černý, tiskový mluvčí, Škoda Auto

1. Nejvíce zaměstnanců tradičně čerpá odměnu při pracovním výročí, příspěvek na stravování a příspěvek na penzijní připojištění. V letošním roce nadále pokračuje velký zájem o půjčky na bydlení a startovací bydlení.

2. Motivace našich zaměstnanců je i přes probíhající ekonomickou recesi jedna z největších priorit. Zaměstnanecké benefity proto neomezujeme.

Martina Kemrová, senior manažerka firemní komunikace, T-Mobile

1. T-Mobile nabízí řadu benefitů v několika kategoriích: mobilní telefon + zaměstnanecký tarif, nadstandardní zdravotní péče, stravování přímo v budovách, finanční produkty (výhodné penzijní připojištění, kreditní karty…), vzdělávání a flexibilní systém výhod cafeteria (zdravotní péče, CCS, předplacené jízdenky MHD, kultura, sport, adrenalinové zážitky, dárkové poukazy, cestování, vzdělávání, péče o tělo atp…). Nejčastěji využívanými benefity jsou dárkové šeky společnosti a poukázky na nákup zboží. V poslední době se také prosazují výhody, které podporují rovnováhu mezi osobním a pracovním životem zaměstnance. Takovými jsou např. flexibilní pracovní doba, částečná práce z domova nebo kratší týdenní pracovní doba.

2. Převážná většina nabízených výhod zůstala beze změn. Snížili jsme poněkud výdaje na vzdělávání, kde jsme se zaměřili především na optimalizaci šíře nabízených aktivit.

Ivan Krejčí, manažer vnějších vztahů, Procter & Gamble

1. Mezi oblíbené standardní benefity patří penzijní a životní pojištění, možnost nákupu akcií společnosti, nadstandardní zdravotní péče včetně očkování proti chřipce, bezúročná půjčka pro zaměstnance v těžké životní situaci, výhodné půjčky na bydlení, týden dovolené navíc, možnost nákupu firemních výrobků za snížené ceny. Podpora sportovních a kulturních aktivit a stravování je už vlastně samozřejmostí. Výrazným benefitem posledních let je flexibilní pracovní doba a místo, možnost pracovat z domova, přičemž jim společnost přispěje na zařízení "domácí kanceláře". Do tohoto benefitu spadá velmi důležitá, u nás již celkem běžná věc – částečný úvazek po návratu z rodičovské dovolené.

2. I přes současnou ekonomickou situaci společnost Procter & Gamble nepřistoupila k omezení nabídky benefitů. Naopak došlo k jejímu rozšíření, zejména v oblasti preventivní zdravotní péče o zaměstnance.

Lidija Erlebachová, manažerka korporátní komunikace, Henkel

1. Společnost Henkel v letošním roce zaznamenává stejný zájem o zaměstnanecké benefity jako v minulých letech. Spíše záleží na preferencích jednotlivců, čemu z bohaté nabídky firmy dají přednost. Oblíbené jsou zejména příspěvky na penzijní připojištění, nákup produktů firmy Henkel nebo služby Wellcentra v areálu firmy.

2. Ani v letošním roce a pod tlakem nepříznivé ekonomické situace nerušíme žádné benefity. Naopak, letos jsme zavedli 5 dní placeného volna k čerpání v případě nemoci – tzv. "sick days"- a dále 5 dní placeného volna pro všechny novopečené tatínky. Tyto nové benefity byly zatím velice dobře přijaty.

Jitka Schmiedová, ředitelka úseku lidské zdroje, Česká spořitelna

1. Mezi nejoblíbenější zaměstnanecké benefity patří bezplatné vedení Osobního účtu ČS, příspěvek na penzijní a životní připojištění, příspěvek na stravování a zdravotní volno. Zaměstnanci také oceňují širokou nabídku vzdělávacích a rozvojových programů a zvýhodněné produkty dceřiných společností.

2. V poslední době jsme zaměstnanecké benefity neměnili ani neomezovali. Rozsah zaměstnaneckých výhod v České spořitelně je široký. Od stravovacích poukázek, příspěvků na penzijní a životní pojištění přes placené zdravotní volno a týden dovolené navíc až po využívání slev na produkty a služby všech subjektů finanční skupiny České spořitelny. Šikovné zaměstnance však chceme motivovat a odměňovat i jinak. Využíváme proto například velmi prestižního nepeněžního odměňování. Vyhlašujeme tzv. Tým hvězd České spořitelny, do kterého nominují zaměstnance jejich nadřízení za vynikající výkon, nějakou významnou činnost nebo mimořádný podíl na důležitém projektu. Zaměstnanci se také sami mohou podílet na rozvoji firemní kultury formou speciálního programu. Pozornost věnujeme také programu na podporu rovných příležitostí a dodržování etických principů.

Marek Zeman, PR&communication director, AXA

1. Ze strany našich zaměstnanců je největší zájem o příspěvky na penzijní připojištění a životní pojištění.

2. V této oblasti nedošlo v souvislosti s ekonomickým zpomalením ve skupině AXA k žádným změnám. Naši zaměstnanci nezaznamenali v oblasti zaměstnaneckých výhod žádné změny. O snížení nákladů se snažíme jednat s našimi dodavateli.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení