K tématu nelegálních reklamních ploch bylo již napsáno bezpočet článků a titulky "Pryč s černotami" se může pochlubit snad každé regionální periodikum, i to plzeňské. Tu článek o billboardech postavených bez stavebního povolení, tu o výlepech na sloupech veřejného osvětlení, tu o sprejerech, kterým nestačí už jen svislé plochy, ale využívají i chodníky. A mohl bych pokračovat. Jak to, že se o tom pořád jen píše a skutek utek? Vždyť úředník bojuje, seč mu pracovní doba a jeho úsilí dovolí… A nejen úředník. V Plzni jsme se k tomuto boji připojili i my – outdoorová agentura. Začali jsme ze sloupů veřejného a trolejového vedení odstraňovat černé výlepy na své náklady, které jsme dále vymáhali od zadavatelů. A jak myslíte, že to dopadlo? Náklady uhradili a příští měsíc, či půlrok se vše opakovalo znovu. Se stejnými zadavateli, na stejně lukrativních místech. Existuje však vůbec možnost, aby "černoty" zmizely? Vždyť to je takový adrenalin pro všechny a člověk přece nějaké to povyražení vyhledává. A outdoor k tomu nevyhnutelně patří. Kromě adrenalinu je tu ještě jeden hormon – kortizol. Na Wikipedii najdeme: "Adrenalin se snaží vyhecovat tělo k co největším výkonům. Kortizol ho brání před poškozením od účinků adrenalinu." No, není to přímo ono? Ale kdo je tím druhým, tím kortizolem ve skutečnosti? Není to náhodou výše zisku, která značně převyšuje výši postihů? Od outdooru se tímto dostávám k jinému odvětví reklamy, guerille. O té její guru Jay Conrad Levinson, kreativní ředitel Leo Burnett Europe, prohlásil, že jejím cílem je především zisk. I když nikoho nejmenuji, nepoužiji obrázek, který by dodal ten správný rozměr, nemohu se zbavit dojmu, že psaním tohoto článku naplňuji cíle některých zadavatelů. Bylo by to v pořádku, ale proč jsou některá odvětví pod dozorem rad a komisí, které udělují pokuty a nařizují stažení reklamy, a jinde to neplatí? Nebo toho zviditelnění využívají jen ti malí a bezvýznamní?
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.