Výše zisku u reklam načerno převyšuje míru jejich postihu

5. 10. 2009 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

K tématu nelegálních reklamních ploch bylo již napsáno bezpočet článků a titulky "Pryč s černotami" se může pochlubit snad každé regionální periodikum, i to plzeňské. Tu článek o billboardech postavených bez stavebního povolení, tu o výlepech na sloupech veřejného osvětlení, tu o sprejerech, kterým nestačí už jen svislé plochy, ale využívají i chodníky. A mohl bych pokračovat. Jak to, že se o tom pořád jen píše a skutek utek? Vždyť úředník bojuje, seč mu pracovní doba a jeho úsilí dovolí… A nejen úředník. V Plzni jsme se k tomuto boji připojili i my – outdoorová agentura. Začali jsme ze sloupů veřejného a trolejového vedení odstraňovat černé výlepy na své náklady, které jsme dále vymáhali od zadavatelů. A jak myslíte, že to dopadlo? Náklady uhradili a příští měsíc, či půlrok se vše opakovalo znovu. Se stejnými zadavateli, na stejně lukrativních místech. Existuje však vůbec možnost, aby "černoty" zmizely? Vždyť to je takový adrenalin pro všechny a člověk přece nějaké to povyražení vyhledává. A outdoor k tomu nevyhnutelně patří. Kromě adrenalinu je tu ještě jeden hormon – kortizol. Na Wikipedii najdeme: "Adrenalin se snaží vyhecovat tělo k co největším výkonům. Kortizol ho brání před poškozením od účinků adrenalinu." No, není to přímo ono? Ale kdo je tím druhým, tím kortizolem ve skutečnosti? Není to náhodou výše zisku, která značně převyšuje výši postihů? Od outdooru se tímto dostávám k jinému odvětví reklamy, guerille. O té její guru Jay Conrad Levinson, kreativní ředitel Leo Burnett Europe, prohlásil, že jejím cílem je především zisk. I když nikoho nejmenuji, nepoužiji obrázek, který by dodal ten správný rozměr, nemohu se zbavit dojmu, že psaním tohoto článku naplňuji cíle některých zadavatelů. Bylo by to v pořádku, ale proč jsou některá odvětví pod dozorem rad a komisí, které udělují pokuty a nařizují stažení reklamy, a jinde to neplatí? Nebo toho zviditelnění využívají jen ti malí a bezvýznamní?

Libor Pokorný,výkonný ředitel, W&P reklamní agentura ([email protected])

Postřiky chodníku či výlepy bez povolení se bohužel firmám vyplatí.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.