V K. Varech uzavřen ztrátový hypermarket

1. 10. 2009 07:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Ahold, která provozuje v Česku 226 supermarketů a 55 hypermarketů Albert, uzavřela minulý týden hypermarket v Karlových Varech. Další provoz prodejny v městské části Dolní Kamenná byl pro společnost nerentabilní. Část zaměstnanců přešla do jiných prodejen Aholdu v regionu, část odešla s odstupným, informoval mluvčí společnosti Libor Kytýr.
O osudu karlovarského hypermarketu rozhodlo několik faktorů. Zákazníků například ubylo v době stavby průtahu městem, kdy se výrazně zhoršila dopravní dostupnost, a lidé se nevraceli ani po dokončení stavby. Ve městě pak otevřely své hypermarkety další obchodní řetězce. Objekt v Dolní Kamenné patří firmě České vodní elektrárny a Ahold tam byl v pronájmu. Zatím není jasné, jaké bude další využití komplexu.
Kromě karlovarského hypermarketu uzavřel Ahold v červnu ještě supermarket v Chebu. V tomto městě ale dále provozuje nyní už jediný hypermarket v kraji. Kromě toho má ještě další čtyři prodejny kategorie supermarket. A to v Kraslicích, Karlových Varech, Nejdku a v Ostrově.
V Karlových Varech mají prodejny také řetězce Tesco, Globus, Interspar, Kaufland, Lidl, Billa a Penny market.
Ahold na podzim zmenší plochu 11 největších hypermarketů až na polovinu. Nyní se jejich plocha pohybuje od 8000 do 10.000 metrů čtverečních, od začátku listopadu by i největší hypermarkety Albert měly zabírat nejvýše 5000 metrů čtverečních. Letos Ahold už ve dvou vlnách zavřel 20 ztrátových supermarketů Albert a jeden hypermarket Hypernova. Prvních 15 prodejen přestalo fungovat 1. června a zbývajících šest 1. července.
Loni Ahold podle odhadu společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod vykázal v ČR tržby 44 miliard korun a mezi deseti největšími obchodníky byl třetí. Nejvíce v roce 2008 v tuzemsku utržily hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl německé obchodní skupiny Schwarz (54,5 miliardy korun). Druhá pozice připadla obchodnímu řetězci Tesco (47 miliard korun).

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.