Společnost Ahold, která provozuje v Česku 226 supermarketů a 55 hypermarketů Albert, uzavřela minulý týden hypermarket v Karlových Varech. Další provoz prodejny v městské části Dolní Kamenná byl pro společnost nerentabilní. Část zaměstnanců přešla do jiných prodejen Aholdu v regionu, část odešla s odstupným, informoval mluvčí společnosti Libor Kytýr.
O osudu karlovarského hypermarketu rozhodlo několik faktorů. Zákazníků například ubylo v době stavby průtahu městem, kdy se výrazně zhoršila dopravní dostupnost, a lidé se nevraceli ani po dokončení stavby. Ve městě pak otevřely své hypermarkety další obchodní řetězce. Objekt v Dolní Kamenné patří firmě České vodní elektrárny a Ahold tam byl v pronájmu. Zatím není jasné, jaké bude další využití komplexu.
Kromě karlovarského hypermarketu uzavřel Ahold v červnu ještě supermarket v Chebu. V tomto městě ale dále provozuje nyní už jediný hypermarket v kraji. Kromě toho má ještě další čtyři prodejny kategorie supermarket. A to v Kraslicích, Karlových Varech, Nejdku a v Ostrově.
V Karlových Varech mají prodejny také řetězce Tesco, Globus, Interspar, Kaufland, Lidl, Billa a Penny market.
Ahold na podzim zmenší plochu 11 největších hypermarketů až na polovinu. Nyní se jejich plocha pohybuje od 8000 do 10.000 metrů čtverečních, od začátku listopadu by i největší hypermarkety Albert měly zabírat nejvýše 5000 metrů čtverečních. Letos Ahold už ve dvou vlnách zavřel 20 ztrátových supermarketů Albert a jeden hypermarket Hypernova. Prvních 15 prodejen přestalo fungovat 1. června a zbývajících šest 1. července.
Loni Ahold podle odhadu společnosti Incoma GfK a časopisu Moderní obchod vykázal v ČR tržby 44 miliard korun a mezi deseti největšími obchodníky byl třetí. Nejvíce v roce 2008 v tuzemsku utržily hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl německé obchodní skupiny Schwarz (54,5 miliardy korun). Druhá pozice připadla obchodnímu řetězci Tesco (47 miliard korun).
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).