Tesco zřejmě příští rok zavede v Česku věrností karty

1. 10. 2009 07:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Maloobchodní společnost Tesco zřejmě již příští rok v Česku odstartuje systém věrnostních karet Clubcard, přičemž jeho úplné zavedení by na tuzemském trhu mělo trvat do roku 2012. Na konferenci Retail in Detail v Praze to řekl Jaroslav Kuchař z poradenské firmy Blue Strategy. Tesco věrnostní program Clubcard provozuje v několika zemích a zapojily se do něj miliony lidí. Od minulého týdne mohou klubové karty získat také zákazníci slovenských obchodů Tesco.
Mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová potvrdila, že obchodní řetězec po zahájení projektu na Slovensku nyní hodlá věrnostní karty Clubcard zavést i v Česku. Termín ale zatím neupřesnila.
Zákazníci za své nákupy v prodejnách Tesco sbírají body, které se jim zapisují na účet klubové karty. Například na Slovensku lidé dostanou jeden bod za každé utracené euro. Získané body pak mohou vyměnit za slevové poukázky či jiné výhody. Tesco má na oplátku přehled například o tom, jaké výrobky zákazník nejčastěji nakupuje či jak reaguje na cenové nabídky, a může tomu přizpůsobit svoji obchodní strategii.
Obchodní řetězec Tesco si chce pomocí tohoto programu udržet věrné zákazníky a získat nové klienty, kteří v jeho obchodech budou pravidelně nakupovat. „Jeden loajální zákazník má cenu 12 neloajálních zákazníků,“ podotkl dnes na konferenci Dan Dures ze společnosti Dunnhumby, která se na věrnostním programu Teska podílí.
Tesco připravuje věrnostní klubové karty v době, kdy Češi kvůli hospodářské krizi přestávají být loajálními zákazníky a častěji než dříve střídají obchody, aby nakoupili za výhodnější ceny. „V prvním čtvrtletí letošního roku došlo ve srovnání se stejným obdobím loňského roku k jednorázovému poklesu loajality u všech významných řetězců. I ty nejúspěšnější řetězce získávají jen maximálně pětinu z celkového objemu relevantních výdajů svých zákazníků,“ uvedla společnost Blue Events.
Obchodníci proto kladou větší důraz na věrnostní programy. Letos jej například rozšířila síť dm drogerií, které místo papírových hracích karet nově nabízejí elektronické karty. Drogistický řetězec na karty za nákupy připisuje body, za které zákazníci mohou čerpat slevy na drogistické zboží či relaxační programy ve vybraných salonech a akvaparku.
Věrnostní program zaměřený na rodiče malých dětí do tří let nabízejí hypermarkety Globus. „Náš Mimi Club má nyní zhruba 25 000 aktivních členů,“ řek dnes mluvčí Globus ČR Boris Malý. Věrnostní akce pravidelně na tuzemském trhu obnovuje firma Spar Česká obchodní společnost, která v Česku provozuje síť 31 hypermarketů Interspar a čtyř supermarketů Spar.
O zákazníky pomocí věrnostních programů začala loni na podzim bojovat rovněž první nákupní centra. Obchodních center totiž v Česku rychle přibývá, přičemž některá z nich se již potýkají s nízkou návštěvností, což se nelíbí provozovatelům obchodů. Nyní zákaznické programy fungují například v pražském nákupním centru Palác Flora a ostravském obchodním komplexu Futurum. O zavedení věrnostního programu uvažuje také síť samoobsluh Žabka.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.