Tesco zahajuje vánoční kampaň

14. 10. 2009 08:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tesco zahajuje 14. října vánoční prodej potravin a dárků a zároveň kampaň pod názvem „Vánoce dělají maličkosti“. Letošní Vánoce mají být s ohledem na pokles cen ve srovnání s loňskem výrazně levnější. Kampaň od Leo Burnett využije kompletní mediamix včetně speciálních letáků a katalogů. V obchodech vánoční atmosféru zdůrazní POS a interní a externí výzdoba. Hlavním motivem kampaně je důraz na tradiční pojetí Vánoc a jejich sváteční atmosféru. Vizuály využívají znaky, které jsou charakteristické pro Vánoce – zelenou a červenou barvu, stromeček a vánoční cukroví.
„Podle našich průzkumů stále více zákazníků preferuje tradiční pojetí Vánoc a je pro ně důležitá atmosféra svátků a pohody. Vánoce jsou synonymem čerstvého a kvalitního jídla a samozřejmě dárků. Naplánovali jsme pro zákazníky řadu zajímavých akčních nabídek. Očekáváme, že bude o ně stejně jako vloni velký zájem,“ říká Michal Štádler, ředitel marketingu Tesco.
Vedle „maličkostí“ budou ale nejspíš vánocům dominovat hodnotnější dárky. Mezi nejnakupovanější dárky totiž patří LCD a plazmové televize. Jejich ceny podle údajů Tesco klesly meziročně přibližně o 10 %. Z potravin zlevnila např. mouka o více než 30 %, cukr moučka o 20 % a mandle o 35 %. „Podle průzkumů zákazníků plánujeme i termíny akčních nabídek jednotlivých kategorií zboží. Vycházíme z toho, který čas zákazníkům nejvíce vyhovuje na nakupování dekorací, různých druhů dárků nebo potravin na pečení,“ vysvětluje Michal Štádler. Lidé začínají nakupovat dekorace a první vánoční dárky již v průběhu října. Jedná se zejména o elektroniku nebo přístroje do domácnosti. Od října do prosince pak postupně nakupují hračky, oděvy, obuv nebo vybavení na zimní sporty. V listopadu a v prosinci nakupují drobnější dárky – kosmetiku nebo delikatesy. Mezi deset nejoblíbenějších balíčků pod vánočním stromečkem patří oděvy, obuv a sportovní vybavení, a to zejména zimní, dále elektronika a drobné elektrospotřebiče, přístroje do domácnosti, knihy a CD. V rodinách, kde jsou děti, samozřejmě nechybí hračky. Ženám i mužům pořizujeme často kosmetiku a také různé delikatesy, nejčastěji alkohol.
Prodej potravin a surovin na pečení kulminuje v prosinci. Pokud jde o potraviny, obecně platí, že zákazníci mají zájem o různé novinky a čerstvé speciality, chtějí vyzkoušet něco neobvyklého, čím podtrhnou výjimečnou atmosféru Vánoc. Pro inspiraci a usnadnění výběru dárků poslouží katalogy Tesco, které v duchu tradičních Vánoc představí hlavní nabídku pod heslem „Vánoce dělají maličkosti“. Vánoční atmosféru v obchodech Tesco postupně navodí i sváteční atmosféra, která bude dokončena koncem listopadu.

-Jan Patera-

Vánoce dělají maličkosti

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.