Seznam chce vylepšeným vyhledáváním lépe konkurovat Googlu

23. 10. 2009 12:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největší tuzemský internetový portál Seznam.cz spustil novou verzi fulltextového vyhledávání, která by měla vyšší relevancí výsledků konkurovat nadnárodní firmě Google.
„Hlavní změna v nové verzi je lepší pochopení dotazu, který uživatel zadal. Snažíme se dotaz rozpitvat na části, které mají význam pro vyhodnocování relevance dotazů,“ uvedl Dušan Janovský, který se v Seznamu na tvorbě nového vyhledávání podílel.
Zlepšená relevance výsledků je podle Janovského vidět například na dotazu STEM. „Dnes to hledá Středisko empirických výzkumů, dříve to hledalo různé tvary slova ´sto´, takže třeba set-top boxy nebo (skupinu) Sto zvířat,“ dodal.
Na rozdíl od Google, který každému uživateli nabízí jiné výsledky hledání podle jeho historie navštívených stránek, Seznam nabídne všem stejné odkazy. V tom je podle Janovského také úskalí při porovnávání obou vyhledávačů.
Stará verze vyhledávání byla podle zástupců společnosti na konci svých možností a jakákoliv další úprava byla značně komplikovaná. Algoritmy pro výpočet relevance bylo nutné zcela přepracovat. Nový systém zpracovávání dotazů má otevřít novou cestu k další generaci úprav hledání.
Seznamu v současnosti patří přes 60 procent tuzemského trhu, podíl Googlu se během tří let vyšplhal podle různých statistik měření na čtvrtinu až třetinu trhu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.