RRTV udělila televizím pokuty ve výši 13,1 milionu

9. 10. 2009 08:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pokuty v celkové výši 13,1 milionu korun udělila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na svém letošním 17. zasedání televizím Nova, Prima a České televizi (ČT). Nejvíce zaplatí veřejnoprávní ČT, jíž rada uložila sankce v hodnotě 8,45 milionu korun. Prima pak zaplatí 4,15 milionu a Nova 550.000. Informovala o tom předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová.
Všechny sankce, s výjimkou pokuty 200.000 korun za neobjektivní reportáž o jackpotu Sazky v pořadu Události z 22. října 2008, ČT dostala za nedostatečně oddělenou reklamu či jiné obchodní sdělení od ostatního vysílání. Takto pochybila ČT podle radních celkem ve 195 případech.
Ze stejného důvodu dostala veškeré pokuty z posledního zasedání RRTV také televize Prima. Ta v tomto ohledu pochybila celkem 143 krát.
Televize Nova, respektive její provozovatel CET 21, dostala pokutu 300.000 korun za neobjektivní reportáž o zrušení traumacentra v Brně v televizních novinách ze 4. prosince 2008. Další pokutu pak Nova dostala za pořad Střepiny z 15. března 2009, kvůli realistickým scénám zobrazujícím jednotlivé způsoby sebepoškozování a poraněné oběti. Tím se televize podle RRTV dopustila porušení povinnosti nezařazovat v době 6 hodin do 22 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých. Pokutu 50.000 korun pak Nova dostala za nezřetelné oddělení reklamy od ostatního vysílání.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.