Předvánoční kampaně v obchodech už od října

22. 10. 2009 08:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Výsledky ankety uspořádané mezi nejvýznamnějšími obchodníky v České republice v rámci ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku ukázaly, že díky ekonomické krizi odstartují letošní vánoční kampaně už v říjnu. Obchodníci tak začnou komunikovat Vánoce zhruba o tři týdny dříve než v loňském roce, a přiblíží se tak trendu z roku 2005. Zákazníci, naproti tomu, své vánoční nákupy odkládají na stále pozdější čas.
Z ankety pořádané pod záštitou ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2009, které se zúčastnilo na 60 největších zástupců českého maloobchodu, vyplývá, že letos plánuje vánoční kampaň 83 % obchodníků, přičemž více než tři čtvrtiny z nich začnou s vánočními nabídkami už v říjnu. Na podporu vánočních prodejů chystají zejména katalogy, POS materiály, on-line reklamu, televizní spoty a direct mail. Oproti roku 2008 se tak prodlouží doba předvánočních kampaní téměř o měsíc a obchodníci zopakují model z roku 2005.
Obchodníci se shodují na tom, že se letos nároky zákazníků stupňují. Lidé jsou podle jejich zkušeností mnohem vybíravější a jejich chování se před Vánoci mění. Hledají originální vánoční dárek, kladou větší důraz na rychlost dodání zboží a preferují kvalitnější a značkové výrobky. „Zákazníci více hledí na cenu, ale neznamená to, že by nebyli ochotni zaplatit víc. Spíše koupí jeden kvalitní a dražší produkt než více levných a drobných,“ uvádí Martina Lebedová, manažerka komunikace obchodního řetězce Sparkys. „V souvislosti s ekonomickou krizí pozorujeme, že lidé jsou náročnější při výběru. Ve zvýšené míře volí ty nejkvalitnější výrobky s co možná nejvyššími užitnými vlastnostmi,“ dodává Václav Brom, tiskový mluvčí společnosti Mountfield.
Anketa se obchodníků rovněž ptala na využití reprodukované hudby v obchodech během předvánočních nákupů. Každý šestý obchodní řetězec pro své zákazníky chystá hudbu navozující vánoční atmosféru.„Na předvánoční čas máme nachystaný blok s koledami,“ říká Martina Lebedová, manažerka komunikace obchodního řetězce Sparkys.

-zem-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.