PR agentury využívá v Česku téměř čtvrtina firem

29. 10. 2009 13:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Služeb specializovaných agentur pro vztahy s veřejností (public relations) v Česku využívá 23 procent firem, zbylé zhruba tři čtvrtiny podniků si vystačí s vlastním oddělením PR. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK Czech, kterého se v průběhu září zúčastnilo 109 firem.
„Pokud by firmy měly oznámkovat služby svých PR agentur, tak na pětistupňové škále hodnocení kvality práce by PR pracovníci získali vcelku vysokou průměrnou známku 2,08,“ uvedla Sherin Dalíková z oddělení komunikace GfK s tím, že jde o hodnocení pouze těch firem, které s agenturami spolupracují.
Společnosti podle výzkumu nejvíce oceňují znalost mediálního prostředí, za což agentury dostaly průměrnou známku 1,88. „Dále jsou firmy spokojeny s odbornými znalostmi PR pracovníků, s vhodností zvolené komunikační strategie, s kvalitou služeb PR agentur a se vztahy agentur s médii,“ uvádí Dalíková.
Za důležité při spolupráci s agenturami firmy považují kvalitu služeb (76 procent), odborné znalosti přiděleného pracovníka (64 procent) a znalost mediálního prostředí (60 procent). Více než třetina firem také považuje za velmi důležitý celkový přínos komunikace vzhledem k nákladům (36 procent).
„Za největší přínos spolupráce firem s PR agenturou je dle názoru dotázaných společností schopnost PR specialistů zvýšit povědomí o firmě (77 procent) a schopnost vytvořit požadovanou image (73 procent),“ uvádí Dalíková s tím, že naopak za nejméně přínosné je PR považováno v oblasti rychlé podpory zisku firmy.
Podle Jaroslava Jíry, ředitele pro obchod a marketing GfK Czech, je zatím největší slabinou agentur to, že „PR nemá dostatečné PR“. „PR nemá dostatečné argumenty, aby přesvědčilo vedení firem, že je skutečně nutným, velmi důležitým a zejména efektivním článkem v oblasti firemního řízení,“ řekl Jíra na PR Summitu 2009, který se uskutečnil 21. října. Podle něj je nyní čas, aby se manažeři zamysleli nad způsobem, jak své okolí přesvědčit.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.