Obchodníci zapojují zákazníky do rozhodování o chodu prodejen

22. 10. 2009 08:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Obchodní řetězce se v poslední době snaží zapojit své zákazníky do rozhodování například o cenách či nabídce zboží na pultech svých prodejen, aby si je i tímto způsobem udržely. Lidé totiž kvůli hospodářské krizi stále častěji střídají obchody a hledají co nejvýhodnější cenové nabídky.
Například síť 300 diskontních prodejen Penny Market nyní vybírá dobrovolníky z řad svých zákazníků, kteří se budou pravidelně scházet s vedením tohoto obchodního řetězce a projednávat návrhy a připomínky týkající se sortimentu, kvality či nabízených služeb.
„Senát zákazníků Penny je pro nás optimální možností, jak Penny zacílit ještě lépe, regionálněji, a naši společnost ještě více orientovat na zákazníka,“ sdělil jednatel společnosti Penny Market Klaus Schneider.
Zákazníci hypermarketů Globus zase mohou od letošního září rozhodovat o tom, které výrobky budou moci v akčních nabídkách nakupovat levněji. Anketa se týká vždy jednoho výrobku v osmi hlavních kategoriích zboží. „Akce má zajímavý ohlas u zákazníků. Uspořádáme ještě jedno kolo pak ji vyhodnotíme a rozhodneme, zda budeme pokračovat,“ sdělil mluvčí společnosti Globus ČR Boris Malý.
Obchodníci také kladou větší důraz na věrnostní programy, aby zvýšili loajalitu zákazníků, která v době hospodářské krize polevuje. „V prvním čtvrtletí letošního roku došlo ve srovnání se stejným obdobím loňského roku k jednorázovému poklesu loajality u všech významných řetězců. I ty nejúspěšnější řetězce získávají jen maximálně pětinu z celkového objemu relevantních výdajů svých zákazníků,“ upozornila společnost Blue Events.
Češi v první polovině letošního roku kvůli hospodářské krizi méně nakupovali a častěji srovnávali ceny obchodníků. Nyní se prý ale karta obrací a útraty zákazníků se podle ankety společnosti GE Money Multiservis vracejí na obvyklou úroveň.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.