Již rok používáme na všechny problémy univerzální zaklínadlo "krize". Poptávka po mnoha druzích zboží klesá, všichni v dodavatelském řetězci to nepříjemně pociťují na poklesu tržeb. Dokonce média přesvědčila i ty konzumenty, kterých se krize přímo nedotkla, že si na ni musí dát pozor a rozhodně by měli začít šetřit. Každý hledá své vlastní cesty, jak přežít krizi. Pokud se podíváme na maloobchodní řetězce, nepřichází v tomto směru s ničím novým. Z marketingových nástrojů si pro změnu vybraly cenu a náležitě se činí. Září kromě podzimu přineslo nebývale mnoho opravdu drastických slev, a to v tuto chvíli nemluvím o výprodeji sezonního zboží. Nakupující je někdy příjemně překvapen, že nakupuje nečekaně levně, manažeři prodejů si mnou ruce, že prodali a utržili. Ale aby nakonec tento recept nepřišel všechny zatraceně draho. Pokud tyto praktiky budou probíhat dlouhodobě, může nejedna značka zažít destrukci v podobě spirály nízká cena – málo zdrojů – nízká podpora – nízký prodej – málo zdrojů … Někdo může namítnout, že se takto rozhoduje trh, tedy konzumenti. Ale vědí opravdu konzumenti, co bude následovat? Chutná pocit, že jsem ušetřil, opravdu tak skvěle? Řetězce všechny přesvědčily, že ano. Vzhledem k jejich síle se naneštěstí rozhodování o budoucnosti značek v tomto směru dostalo také do jejich rukou. Výrobce a majitel značky se v některých případech dostávají na druhou kolej a mnohdy stojí před rozhodováním, zda raději neutéct z této pasti a přijít o významného zákazníka a tedy významnou část tržeb, nebo situaci nechat tak, jak je, a modlit se, že se nenaplní katastrofické scénáře. Je to v podstatě rozhodování mezi špatným a ještě horším. A jak z toho ven? Opět se ukazuje, jak důležitá je síla značky. Nemám v tuto chvíli na mysli značku, která má dnes vysoké tržby, ale značku, která je schopná přežít vyhoření továrny, krachy, krize. Značku, která konzumentovi nabízí opravdu odlišnou a lákavou přidanou hodnotu. Značku, ke které má konzument pozitivní emocionální vztah. V tomto případě cena není asi tou ideální volbou. Možná by se nad tím měly zamyslet i řetězce, jsou také majiteli značky.
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.