Nejlepší z českých blogů

5. 10. 2009 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pravděpodobně kvůli zkušenostem s klasickým direct mailem mají marketéři pocit, že stejně snadno jako mohou koupit adresy vytipovaných cílových skupin, mohou pořídit databáze e-mailových adres, a ty pak vytěžit. Bohužel s e-mailovými adresami je to komplikovanější. Prodávající musí mít potvrzení od majitelů e-mailových schránek, že chtějí dostávat obchodní nabídky třetích stran. V poslední době ovšem proběhly tiskem informace o společnostech ze Spojených států, jež prodávají databáze bez povolení k rozesílce. Osoba, která by takovou databázi využila, se může dostat do velice nepříjemné situace. Mnohem lepší je, když zapomenete na nákup kontaktů a databázi e-mailů si začnete sami postupně budovat. U nakoupené databáze existuje totiž velká pravděpodobnost, že vaše sdělení bude naprosto irelevantní a v očích adresátů budete vypadat jako spammer. Můžete se spolehnout, že část adresátů klikne na button spam a následně nebudete moci posílat ani běžnou firemní poštu.

Jan Vzorek, madcow.cz/vzorek

Jak by asi vypadal hloubkový rozhovor na téma zvyků konzumace lihovin v kavárně či restauraci a jak by asi probíhal v naší pracovně? Jak by se asi respondentkám při „fokusce“ diskutovalo o značkách jogurtů v kancelářské zasedačce a jak potom v obýváku jedné z nich? Je zřejmé, že v obou případech by prostředí, které je respondentovi/ce bližší, bylo více motivující pro aktivní komunikaci. Navzdory této „selskorozumové“ zákonitosti se ovšem stále setkáváme s tím, že musíme klientovi vysvětlovat, proč účastníky našich výzkumů nenutíme, aby chodili k nám, ale naopak rádi přijdeme za nimi – do kontextu jejich žitých zkušeností. Vhled do spotřebitele nezískáme na našem území, ale „tam venku“.

Kateřina Gillárová, idealisti.cz

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.