Mobilní reklama funguje. Záleží, zda využije potenciál

5. 10. 2009 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Se zájmem jsem si v M&M 39/2009 přečetl příspěvek Jana Lodla nazvaný "Mobilní marketing nefunguje. Mohou za to zadavatelé?" a chtěl bych zpochybnit samotnou premisu článku. Mobilní marketing funguje, záleží ovšem na tom, zda dokážeme plně využít jeho potenciál. Pokud zadavatel využije možnosti přesného zacílení a interaktivity, mobilní reklama funguje mnohem lépe než jiné typy reklamních sdělení. Svědčí o tom výsledky pilotu SMS/MMS reklamy, který T-Mobile uskutečnil ve druhém čtvrtletí tohoto roku. Pilotu se zúčastnilo 22 inzerentů z mnoha oblastí – FMCG, módy, cestování, vydavatelství, financí aj. Cílem bylo umožnit inzerentům vyzkoušet přípravu reklamní kampaně, ověřit její úspěšnost, a zjistit, jak reagují oslovení. Inzerenti měli na výběr SMS či MMS kampaň a mohli oslovit adresáty z cílových skupin mladí a městské ženy. Výsledky potvrdily, ba předčily, očekávání. Hodnocení sledovalo počet prokliků z reklamní zprávy na mobilní internetovou aplikaci s dalšími informacemi o nabízené službě/zboží, či počet vytočení uvedeného kontaktního čísla. Průměrná úspěšnost 32 kampaní dosáhla CTR 2,72 %, což je mnohonásobně více, než je úspěšnost reklamy na českém internetu (průměrné CTR na úrovni 0,1 – 0,2 %). Oslovení navíc díky dobrému cílení vnímají tento způsob reklamy jako přidanou informační hodnotu. Je-li mobilní reklama dobře zacílená a zpracovaná, příjemce neočekává za její příjem bonus; tím "něčím navíc" je samotné sdělení (oznámení nové služby, výhoda v podobě slevy, členství v bonus programu…). Spotřebitelé si z plných 3/4 uchovali reklamní sdělení ve svém telefonu, protože je zaujalo, a chtěli se k němu vrátit později, 30 % z nich poslalo reklamu dále. Jsme přesvědčeni, že mobilní reklama funguje, proto jsme ji začali komerčně nabízet. O efektivitě tohoto marketingového nástroje se již přesvědčily i firmy, které se účastnily pilotu (např. Coca-Cola, Nestlé, KB, Eurolines, Asus a další). Teď tak už může učinit každý.

Michal Němec, ředitel portálových služeb, T-Mobile ([email protected])

Mobilní reklama funguje lépe než jiné typy reklamních sdělení.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.