Se zájmem jsem si v M&M 39/2009 přečetl příspěvek Jana Lodla nazvaný "Mobilní marketing nefunguje. Mohou za to zadavatelé?" a chtěl bych zpochybnit samotnou premisu článku. Mobilní marketing funguje, záleží ovšem na tom, zda dokážeme plně využít jeho potenciál. Pokud zadavatel využije možnosti přesného zacílení a interaktivity, mobilní reklama funguje mnohem lépe než jiné typy reklamních sdělení. Svědčí o tom výsledky pilotu SMS/MMS reklamy, který T-Mobile uskutečnil ve druhém čtvrtletí tohoto roku. Pilotu se zúčastnilo 22 inzerentů z mnoha oblastí – FMCG, módy, cestování, vydavatelství, financí aj. Cílem bylo umožnit inzerentům vyzkoušet přípravu reklamní kampaně, ověřit její úspěšnost, a zjistit, jak reagují oslovení. Inzerenti měli na výběr SMS či MMS kampaň a mohli oslovit adresáty z cílových skupin mladí a městské ženy. Výsledky potvrdily, ba předčily, očekávání. Hodnocení sledovalo počet prokliků z reklamní zprávy na mobilní internetovou aplikaci s dalšími informacemi o nabízené službě/zboží, či počet vytočení uvedeného kontaktního čísla. Průměrná úspěšnost 32 kampaní dosáhla CTR 2,72 %, což je mnohonásobně více, než je úspěšnost reklamy na českém internetu (průměrné CTR na úrovni 0,1 – 0,2 %). Oslovení navíc díky dobrému cílení vnímají tento způsob reklamy jako přidanou informační hodnotu. Je-li mobilní reklama dobře zacílená a zpracovaná, příjemce neočekává za její příjem bonus; tím "něčím navíc" je samotné sdělení (oznámení nové služby, výhoda v podobě slevy, členství v bonus programu…). Spotřebitelé si z plných 3/4 uchovali reklamní sdělení ve svém telefonu, protože je zaujalo, a chtěli se k němu vrátit později, 30 % z nich poslalo reklamu dále. Jsme přesvědčeni, že mobilní reklama funguje, proto jsme ji začali komerčně nabízet. O efektivitě tohoto marketingového nástroje se již přesvědčily i firmy, které se účastnily pilotu (např. Coca-Cola, Nestlé, KB, Eurolines, Asus a další). Teď tak už může učinit každý.
Michal Němec, ředitel portálových služeb, T-Mobile ([email protected])
Mobilní reklama funguje lépe než jiné typy reklamních sdělení.
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.