V Českém rozhlasu by mělo vzniknout centrum zpravodajství a publicistiky, které bude dodávat příspěvky a pořady všem celoplošným stanicím rozhlasu, tedy pro ČRo 1 – Radiožurnál, Rádio Česko a ČRo 6. V jeho čele má stát ředitel zpravodajství, který bude přímo podřízený generálnímu řediteli. Tento plán obsahuje kandidátský projekt nedávno zvoleného generálního ředitele ČRo Richarda Medka, který zveřejnila Rada ČRo na svých internetových stránkách.
„Dle smluv a zadání stanic bude vyrábět a dodávat příspěvky, zpravodajské relace a publicistické pořady pro jednotlivé celoplošné stanice ČRo, případně pro regionální stanice sídlící v Praze. Ostatní regionální stanice budou na zakázku centra připravovat příspěvky, pořady či přenosy formou vnitropodnikové smlouvy,“ uvedl v projektu Medek s tím, že tento systém je zcela běžný v jiných veřejnoprávních médiích v Evropě.
Vedoucí centra, tedy ředitel zpravodajství, bude nově zřízená manažerská pozice, pod níž budou spadat vedoucí zpravodajství regionálních stanic. Vybudování střediska chce Medek hradit mimo jiné z peněz Evropské unie.
Jedním z hlavních úkolů budoucího ředitele zpravodajství bude zřízení čistě zpravodajsko-publicistické stanice, vysílající 24 hodin denně. Stanice by měla vzniknout sloučením Rádia Česko a ČRo 6, a také některých částí Radiožurnálu, případně digitální stanice Leonardo.
Důležité ovšem bude rozhodnutí poslanců o návrhu změny mediálního zákona, který připravil předseda Strany zelených Ondřej Liška. Novela by měla rozhlasu umožnit analogové vysílání další stanice s pokrytím 40 procent obyvatel České republiky. Liška ovšem prosazuje tuto změnu především kvůli návratu Rádia Wave do analogového vysílání. Podle vyjádření Medka pro ČTK je Rádio Wave v případě schválení novely jednou z možností, jak zaplnit možné vysílací kapacity ČRo.
Součástí zřízeného centra by měla být také pozice poradce pro oblast politiky, který by měl zodpovídat za dodržování zásad objektivity, nestrannosti či vyváženosti zpravodajství.
Další novinkou, kterou Medek deklaruje ve svém kandidátském projektu, je zavedení pořadu „Volejte řediteli“. Podobnou novinku na základě svého kandidátského projevu chystá také v červenci znovuzvolený generální ředitel České televize Jiří Janeček.
Český rozhlas zaměstnává kolem 1500 lidí a na koncesionářských poplatcích ročně vybere okolo dvou miliard korun. Jeho hospodaření je vyrovnané. V letošním roce očekává zisk 83 milionů Kč.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).