Hitem mezi počítači jsou letos netbooky

29. 10. 2009 10:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Od začátku letošního roku kupovali Češi z výpočetní techniky nejvíce notebooky; novinku tvořily malé tzv. netbooky. Vyplynulo to z exkluzivního průzkumu internetového serveru www.kasa.cz a finanční společnosti Cetelem. Výpočetní technice přitom vévodí standardně černé provedení, ale dobře se prodávají i růžové, červené či bílé počítače.„V posledních třech měsících zaznamenáváme v oblasti nákupů na splátky největší nárůst u výpočetní techniky a i v následujících dvou měsících očekáváme stejný vývoj, tedy, že Češi budou mít o tento sortiment zájem vzhledem k nízkým cenám a slevovým předvánočním akcím,“ uvedl Tomáš Chlíbec, ředitel Obchodní správy společnosti Cetelem. „Co se týká plnohodnotných notebooků, ceny se pohybují v současné době okolo 14 500 korun vč. DPH,“ sdělil Lukáš Zaoral, obchodní manažer společnosti KASA.CZ. „Nejčastěji prodávaným zbožím pak jsou domácí multimediální notebooky,dále tzv. low end modely, které lákají zejména nízkou cenou, avšak s dostačujícími parametry a výbavo, a v neposlední řadě i netbooky,“ dodal L. Zaoral. Standardně přitom nejvíce zákazníky láká černé provedení, ale vzhledem ke spotřebitelské poptávce přišli výrobci na trh i s barevnými novinkami, kterými jsou letos zejména růžově, červeně a bíle laděné přenosné počítače určené nejen pro ženy. Češi si také velmi často k notebooku rovnou pořizují brašnu, myš či USB flash disk. Náhradní baterie, popřípadě adaptér si dokupují až později, tedy v situaci, kdy zjistí, že by se jim toto příslušenství hodilo.

-zem-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.