Google chystá servis na snadné hledání a nákup hudby na internetu

22. 10. 2009 09:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Přední světová internetová společnost Google vytvoří ve spolupráci s velkými nahrávacími firmami na své vyhledávací stránce nástroj, který na internetu usnadní vyhledávání, sestavování a nákup hudebních nahrávek. Podle agentury Reuters to uvedli lidé, kteří jsou o plánu informováni.
Na novém servisu se budou podílet všechny velké hudební značky – Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group a EMI Music. Nahrávací průmysl zápolí s propadem prodeje a doufá, že snadnější přístup k hudbě na nejpopulárnějším světovém vyhledávači pomůže úpadek zastavit.
Nahrávací firmy chtějí zvýšit velikost digitálního trhu s hudbou. Tomu nyní dominuje servis iTune od firmy Apple, který má asi 70 procent trhu hudby prodané přes internet.
Nový servis umožní na stránce Googlu snadný přístup k nahrávkám i rychlý přístup k prodejním servisům jako iTunes nebo Amazon.com. Výrazně se tak sníží počet kroků, které musí fanoušek udělat, aby svou oblíbenou nahrávku získal. Nový servis budou provozovat internetové firmy Lala a iLike, které nedávno koupila sociální síť MySpace z koncernu News Corp.
O novém servisu jako první referoval technologický blog TechCrunch. Google to zatím komentovat odmítl.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.