Přední světová internetová společnost Google vytvoří ve spolupráci s velkými nahrávacími firmami na své vyhledávací stránce nástroj, který na internetu usnadní vyhledávání, sestavování a nákup hudebních nahrávek. Podle agentury Reuters to uvedli lidé, kteří jsou o plánu informováni.
Na novém servisu se budou podílet všechny velké hudební značky – Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group a EMI Music. Nahrávací průmysl zápolí s propadem prodeje a doufá, že snadnější přístup k hudbě na nejpopulárnějším světovém vyhledávači pomůže úpadek zastavit.
Nahrávací firmy chtějí zvýšit velikost digitálního trhu s hudbou. Tomu nyní dominuje servis iTune od firmy Apple, který má asi 70 procent trhu hudby prodané přes internet.
Nový servis umožní na stránce Googlu snadný přístup k nahrávkám i rychlý přístup k prodejním servisům jako iTunes nebo Amazon.com. Výrazně se tak sníží počet kroků, které musí fanoušek udělat, aby svou oblíbenou nahrávku získal. Nový servis budou provozovat internetové firmy Lala a iLike, které nedávno koupila sociální síť MySpace z koncernu News Corp.
O novém servisu jako první referoval technologický blog TechCrunch. Google to zatím komentovat odmítl.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).