Anketa: Nastanou příští rok na trhu změny?

19. 10. 2009 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

1. Jak se změnil distribuční trh vlivem ekonomické krize?

2. Očekáváte v příštím roce zlepšení?

3. Co vám nejvíce vadí na současné situaci na distribučním trhu?

Rostislav Anděl, jednatel agentury Gratis

1. Velmi významnou událostí bylo založení Asociace alternativních poštovních operátorů na začátku letošního roku. Byť se její činnost rozjíždí zatím pomalu, určitě to byl krok správným směrem, který bude mít zásadní vliv na další vývoj trhu poštovních služeb u nás.

2. Nějaké výrazné zlepšení příští rok neočekávám, neboť krize a její dopady se patrně přesunou z prvovýroby do zpracovatelského sektoru a služeb. V zázračně rychlé oživení příští rok proto nedoufám. Obchod a komunikace se spotřebiteli však fungují i v době hospodářských poklesů, takže věřím, že nás ani v budoucích měsících výrazná deprese nepostihne.

Určité plus vidím v tom, že na trhu bude více volných lidí, kteří budou shánět práci a zároveň nebudou mít přemrštěné požadavky. Pro nás to znamená větší šanci sehnat kvalitní odborníky za rozumných platových podmínek.

3. Chtěli bychom, aby na trhu platila jednotná pravidla pro všechny, aby zásadní vazby byly průhledné a aby se legislativa přijímala na základě zkušeností, které se osvědčily v jiných zemích, nebo podle doporučení, na nichž se shodnou odborníci, kteří v tomto oboru pracují už dlouhou dobu. A ne aby se vytvářely specifické české cesty, které v praxi povedou k obcházení zákonů či k nerovnovážnému stavu na trhu.

Michala Malčíkovová, obchodní ředitelka agentury Česká distribuční

1. Vnímáme dvě zásadní změny, které se udály na trhu za poslední období. Cenová válka mezi distribučními a poštovními společnostmi se ještě více vyostřuje a některé společnosti nabízejí zadavatelům ceny, za které není možné garantovat kvalitní služby. A jako úplná novinka je používání některými distribučními společnostmi „nezávislých“ kontrolních agentur k prokazování vlastní kvality služeb.

2. Rozhodně ano. Máme dlouholeté zkušenosti v branži neadresného mailingu a věříme, že zadavatelé si vždy najdou cestu k dodavateli (distributorovi), který dlouhodobě poskytuje a garantuje nejlepší poměr mezi cenou a kvalitou služeb a servisu. A my víme, že toto je náš směr.

3. Jak jsme již uvedli, vadí nám momentální cenová válka a tlak na cenu. Zadavatelé požadují vyšší kvalitu a servis, bohužel však za nižší cenu. A dále nový trend používání kontrolní agentury ve spojení s distributorem, coby nástroj na prokázání kvality služeb a tím pádem neobjektivního ovlivňování zadavatelů.

Tomáš Prikner, obchodní ředitel Mediaservisu

1. Že by se měnilo něco na zdejším trhu, si zcela jist nejsem, v naší firmě nadále pracujeme na konsolidaci informatiky. Ověřili jsme si, že jsme schopni velmi kvalitně doručovat i tzv. transakční zásilky, zatím v rámci současné legislativy, což z našeho pohledu byl další krok v přípravě na úplnou liberalizaci poštovního trhu.

2. Pokud ano, bude velmi výrazně limitováno chováním České pošty, stejně tak i chováním ostatních hráčů na poštovním trhu. Zásadním faktorem růstu našeho tržního podílu potom bude především naše vlastní flexibilita.

3. Nevadí nám vůbec nic. Soustředíme se jen a jen na sebe. Až budeme perfektní, můžeme poukazovat na druhé. Máme před sebou ještě dlouhou cestu, poštovní trh jako celek, domnívám se, taktéž.

Blanka Mikulová, marketingová ředitelka TNT Post

1. Klienti se více soustředí na efektivitu letákových kampaní. Kladou důraz na vysokou kvalitu doručování a na správné zacílení, využívají co nejvíce geomarketingových nástrojů.

2. Určitě. Zklidnění atmosféry „krize“ by mělo přinést poptávku po kvalitních službách za reálné ceny.

3. Bohužel, některé distribuční společnosti nabízejí zejména v oblasti doručování letáků ceny, které nemohou pokrýt ani náklady na kvalitní roznos. Věřím, že se tento trend brzy zastaví.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení