AB InBev končí ve východní Evropě

15. 10. 2009 09:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pivovar Anheuser-Busch InBev se dohodl na prodeji svých operací ve východní Evropě investiční společnosti CVC Capital Partners za 2,23 miliardy USD (38,6 miliardy Kč). Oznámila to společnost Anheuser-Busch InBev. CVC tak získá pivovary v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, České republice, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku, Srbsku a na Slovensku, napsala agentura Reuters. V České republice patří firmě AB InBev Pivovary Staropramen.
AB InBev, který je největším pivovarem na světě, dodal, že cena za pivovary by se podle dohody mohla případně vyšplhat až na 3,03 miliardy USD, v závislosti na návratnosti investice pro CVC. AB InBev současně získá přednostní právo na odkup pivovarů v případě, že se je CVC rozhodne prodat. Dohoda by měla být dokončena v lednu 2010.
AB InBev vznikl loni v listopadu, kdy belgický InBev dokončil převzetí amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliard dolarů. Mezi hlavní značky firmy patří Bud a Budweiser, Stella Artois, Beck, Bass nebo brazilská Brahma. Na českém trhu s pivem měl AB InBev se značkami Staropramen, Braník a Starobrno zhruba patnáctiprocentní podíl, firma v Česku prodává také značky Stella Artois či Hoegaarden.
O tom, že AB InBev chce prodat své východoevropské pivovary, mezi nimi i Pivovary Staropramen, spekulovala média již několik měsíců. Mezi zájemci o tuzemskou pivovarnickou dvojku byl údajně také nizozemský Heineken, jemuž v Česku patří značky Starobrno, Krušovice či Zlatopramen a který je v současnosti trojkou českého trhu.
Pivovary Staropramen loni bez započtení zahraniční licenční výroby prodaly 3,26 milionu hektolitrů piva a překonaly tak svůj předloňský rekord, více v ČR vyrobil jen Plzeňský Prazdroj, dlouhodobý lídr trhu.
Zisk společnosti Pivovary Staropramen se loni snížil přibližně o polovinu na 289,6 milionu korun z předloňských 578,4 milionu Kč. Tržby z prodeje ale firmě meziročně vzrostly na 4,05 miliardy z 3,84 miliardy korun v roce 2007.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.