11 % Němců nevstane z gauče a nepřepne nudný pořad

26. 10. 2009 06:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jedenáct procent Němců a Němek by se raději dívalo na nudný pořad, když by se jim porouchal dálkový ovladač od televize, než by vstali z gauče a ručně přepnuli na jiný program. Vyplývá to z průzkumu institutu Emnid, který si nechal vypracovat německý magazín Reader´s Digest.
Nudné vysílání by z křesla zvedlo v průměru 89 procent Němců. Mezi obyvateli jednotlivých spolkových zemí ale panují rozdíly. Zatímco v hlavním městě by otravný program snesl jen jeden člověk ze sta, třeba v Braniborsku, Hamburku a Brémách by se na něj vydrželo dívat osm procent lidí.
Zatímco vstát a přepnout program je pro některé Němce problém, nečekat na výtah a vyběhnout schody do druhého patra většině obyvatel Německa potíže nečiní. V průzkumu 77 procent dotázaných uvedlo, že by raději šli pěšky a nesvezli se nahoru, kdyby šlo jen o dvě poschodí. V Duryňsku, Sasku či Bádensku-Württembersku by se po svých vydalo dokonce 87 procent dotázaných. S přibývajícím věkem se ale víc oslovených rozhodlo pro výtah. Po schodišti by šlo 35 procent lidí nad 60 let. Do průzkumu se zapojila tisícovka Němců.
Stejný britský průzkum ukázal, že obyvatelé tohoto království jsou o něco línější. Nudné vysílání a porouchaný ovladač by nedonutily vstát z gauče 16 procent Britů. Pokud je v domě výtah, dvě patra by pěšky nevyšlo 59 procent dotázaných. Jestli se podobný průzkum konal i v Česku, německý Reader´s Digest neuvedl. Článek o výsledcích se chystá zveřejnit ve svém listopadovém vydání.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.