Pořad televize Prima Ano, šéfe!, v němž šéfkuchař Zdeněk Pohlreich pomáhá méně úspěšným restauratérům, získal hlavní ocenění Grand prix festivalu Znojemský hrozen. Porota 11. ročníku mezinárodního televizního a rozhlasového festivalu o gastronomii ocenila Pohlreichův originální a konfrontační přístup. „Významně ovlivňuje divácký i profesionální zájem o gastronomii,“ stojí v odůvodnění.
Pořad Ano, šéfe! vstoupil nedávno do druhé série. Pohlreich v každé epizodě navštíví nějakou restauraci a radí jejím provozovatelům a kuchařům, jak zkvalitnit služby a přilákat více zákazníků. Nebere si při tom servítky a nešetří ostrými výrazy. Seriál našel inspiraci v pořadu Ramsay’s Kitchen Nightmares, v němž účinkuje špičkový britský šéfkuchař Gordon Ramsay.
Ocenění Zlatý hrozen v televizní kategorii získala epizoda The Sushi Empire ze seriálu Global Food, a to především díky dobré kameře, dynamickému střihu a formálně vytříbenému pohledu na příběh japonského pokrmu suši.
Rozhlasovou kategorii vyhrál pořad Vývařovna skopových hlav z produkce Českého rozhlasu 1 – Radiožurnálu. Autor Břetislav Tureček kombinací humorného komentáře, tlumočených výroků a autentických zvuků vtáhl posluchače do exotické orientální jídelny s neobvyklou nabídkou potravin. Český rozhlas obsadil i druhé a třetí místo kategorie rozhlasových pořadů.
Jako nejlepší reklamu v oblasti gastronomie zvolila porota spot propagující minerální vodu Mattoni, v němž účinkuje modelka Hana Soukupová. „Mimořádně dokonalé zpracování věčného námětu novým způsobem působí elegantně a nadčasově,“ uvedli porotci v odůvodnění. Druhé a třetí místo obsadily reklamy na Starobrno a Ballantines.
Producenti letos do soutěže přihlásili 124 televizních pořadů, 44 rozhlasových pořadů a více než padesátku reklamních spotů.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?