Průkopníkem digitálních nosičů v ČR je obrazovka na Nuselském mostě, kterou provozuje společnost City Channel. Firma se letos rozhodla nabídku ploch rozšířit o novou LED obrazovku (100 m2) v pražské ulici Argentinská na budově MBC.
První digitální billboard
Společnost Media Channel, která letos instalovala své první plochy (16 bigboardů), investovala do digitálního billboardu. Podle ředitele firmy Jana Buřiče totiž sice patří bigboardy ke špičce v klasických plochách, "ale jsou na outdoorovém trhu již téměř 20 let, čímž mohou ztrácet svou původní efektivitu". LED plocha je u silnice v pražských Holešovicích, firma plánuje rozšíření i do ostatních měst. "Do konce příštího roku chceme disponovat sítí o deseti kusech ve velkých městech, jako jsou Brno, Ostrava či Plzeň," říká Buřič a vysvětluje: "V těchto městech je totiž silná cílová skupina, které je potřeba kvůli dražším nákladům na reklamu, než je tomu u klasických bigboardů a billboardů." Digitální billboard přehrává videospoty ve vysokém rozlišení, cena vysílání spotu se pohybuje od 150 tis. do 700 tis. korun.
Nová LED na budově Tesca
Společnosti Screenet, která provozuje velkoplošné digitální obrazovky, v srpnu přibyla v nabídce LED plocha na budově Tesca v Avion Parku na Zličíně. Umístění je podle ředitele firmy Jana Fraňka součástí dlouhodobého cíle – pozornost pěších. Nová plocha nabízí vysoké rozlišení s viditelností od 10 do 300 metrů. Novinkou je, že LED bude mít zabudovanou technologii bluetooth a v blízké době by mělo dojít také k instalaci směrového zvuku. Ceníková cena za obrazovku je od 64 tis. do 192 tis. korun měsíčně, podle frekvence vysílaných spotů. Screenet se nyní chystá nabídku dále rozšířit o mobilní LED obrazovku (10-12 m2), kterou by pronajímala na různé eventy. Do konce roku chce firma umístit novou LED plochu také podél nákupního centra Arkády Pankrác.
První digitální billboard instalovala letos v červnu společnost Media Channel.