Na televizní pořady a rozhlasové relace o jídle a pití se zaměřuje festival Znojemský hrozen, jehož 11. ročník probíhá až do pátku ve Znojmě. Samostatná soutěžní sekce se věnuje reklamám na potraviny. Pro milovníky dobrého jídla jsou připraveny národní dny švédské, rumunské a české gastronomie s veřejnými ochutnávkami a kulturním programem, uvedl ředitel přehlídky Ladislav Jíša.
Producenti letos do soutěže přihlásili 124 televizních pořadů, 44 rozhlasových pořadů a více než padesátku reklamních spotů. Většinu z nich mohou lidé zhlédnout a vyslechnout při veřejných projekcích v kině Svět. Odborná část programu je tentokrát zasvěcena například pivu.
Pivo je také hlavním tématem Gastronomických grotesek, doprovodné výstavy kresleného humoru. Vystavuje 38 autorů z Česka i Slovenska, sešlo se více než 200 kreseb, řekla ČTK Dana Frantálová z tiskového střediska Znojemského hroznu. Odborná porota vybere a ocení tři nejlepší kresby. Součástí festivalu jsou i další výstavy, vrcholem kulturního programu je koncert houslisty Václava Hudečka.
Dějištěm udílení festivalových cen se v pátek večer stane Městské divadlo ve Znojmě. Přesný program včetně ochutnávek najdou zájemci na webových stránkách www.znojemsky-hrozen.cz.
Loni získala celkové vítězství na Znojemském hroznu jedna z epizod britského seriálu Vař a zhubni. V kategorii televizních pořadů porota ocenila francouzský projekt Film na talíři. V rozhlasové sekci obsadil první příčku pořad Pivní pumpa – načepuj si sám z produkce Českého rozhlasu 2 – Rádio Praha. Prvenství mezi reklamními spoty na jídlo či nápoj obsadily Fernet Stock, čokoláda Margot a Becherovka.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).