YouTube vrátí v Británii na internet desetitisíce hudebních klipů

4. 9. 2009 09:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Internetový portál pro výměnu videa YouTube opět zpřístupní uživatelům v Británii desetitisíce hudebních klipů. YouTube je musel stáhnout v březnu, protože její mateřská firma Google odmítla vyplácet poplatky asociaci autorů PRS for Music. Nyní YouTube uvedl, že s asociací uzavřel smlouvu a bude jí platit paušálně.
Podrobnosti dohody ale nebyly zveřejněny. Ředitel PRS Andrew Shaw pouze uvedl, že si řešení situace vyžádalo dlouhou dobu, protože jednání s YouTube bylo náročné. PRS for Music vybírá v Británii autorské poplatky za 60.000 členů, kteří skládají a vydávají písně.
YouTube a PRS for Music uvedly, že nakonec dospěly ke vzájemně přijatelné úmluvě. Paušální platba se vztahuje na období od letošního ledna do června 2012. Uživatelé díky tomu během několika dnů získají na internetu opět přístup ke klipům od velkých hudebních vydavatelství Universal Music, Sony Music a EMI a od tisíců malých nezávislých značek.
Spor mezi YouTube a britskou PRS poukázal na napětí mezi oblíbeným portálem a hudebním průmyslem. Klipy od Warner Music, světově třetí největší hudební společnosti, ale oficiálně na YouTube stále nejsou kvůli přetrvávající neshodě o platebních podmínkách, napsaly agentury AP a Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.