Více než polovina Čechů chce na vánoční dárky našetřit

22. 9. 2009 11:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Více než polovina Čechů plánuje na konec roku, že nepřestane šetřit a bude si stranou odkládat peníze na vánoční dárky. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ipsos Tambor pro ekonomické fórum Zlatá koruna a Mladou frontu Dnes. Podle něj lidé nejvíce šetří na energiích, dovolené a cestování a na útratách v restauracích.
Z průzkumu také vyplynulo, že lidé se více obávají nových spotřebitelských úvěrů. Z oslovených sice skoro třetina nyní jeden nebo více úvěrů splácí, pořízení nového, třeba kvůli dárkům na Vánoce, však plánují jen čtyři procenta Čechů.
Důvod, proč se lidé nechtějí dál zadlužovat a hledají nové úspory, je hlavně strach z případné ztráty zaměstnání. Ze šetření vyplývá, že obavu o ztrátu práce má více než čtvrtina respondentů.
I podle analytika Komerční banky Jana Vejmělka jsou pro domácnosti právě obavy ze ztráty zaměstnání největší pohnutkou k vytváření finančních rezerv. Průzkumu se zúčastnilo 976 respondentů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.