Většina Slováků se při nákupech řídí akcemi a letáky
Většina obyvatel Slovenska si dává v době hospodářské krize větší pozor na to, co nakupuje. Tři pětiny lidí si vybírají zboží krátkodobé spotřeby podle ceny a přes 70 procent Slováků si při nákupu všímá akcí nebo letáků. V obchodech se naopak při nákupech neomezují pouze dvě pětiny Slováků. Vyplývá to z průzkumu agentury TNS SK.
“Kvůli podpoře slovenské ekonomiky upřednostňuje slovenské výrobce a nakupuje běžné produkty vyrobené na Slovensku více než třetina spotřebitelů,” uvedla Vladimíra Jakubéczyová z agentury. Necelá třetina lidí podle průzkumu zůstává věrná značkám, na které je zvyklá, ačkoli existují levnější varianty výrobků.
Slováci jsou opatrnější také při nákupu dražších předmětů. Pozor na cenu si dává více než v minulosti 72,6 procenta lidí. Akční nabídky motivují k nákupu 70,8 procenta respondentů. Dvě třetiny spotřebitelů odkládají větší výdaje a investice na později.