SOS: Internetoví prodejci lépe informují o obchodních podmínkách

3. 9. 2009 09:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Internetoví obchodníci letos své zákazníky informují o obchodních podmínkách lépe než v předchozích letech. Vyplývá to z průzkumu Sdružení obrany spotřebitelů, které letos testovalo 100 internetových obchodů. Zatímco loni kritéria splnilo v průměru 66 procent kontrolovaných internetových prodejců, tak letos jich bylo 73 procent.
„Situace se tak oproti minulému roku zlepšila, stále však zůstává prostor k dalšímu zdokonalování obchodních podmínek internetových prodejců, a to zejména v informování spotřebitelů o možnosti uplatnění rozporu s kupní smlouvou,“ sdělil dnes novinářům právník SOS Jiří Žůrek, podle kterého letos všechna kritéria splnilo 21 obchodů, zatímco loni jich bylo 17.
Nejlépe si v letošním průzkumu vedly internetové obchody s mobilními telefony a textilem, které zákonem stanovené náležitosti obchodních podmínek splnily v průměru na 80 procent. Nejhůře naopak dopadly internetového obchody se sportovními potřebami a obchody s počítači a PC hrami, kde tento ukazatel činil 65 procent.
Nejvíce internetových obchodů splnilo informační povinnosti o totožnosti podnikatele (95 procent). Následovalo uvedení správné informace o možnosti spotřebitele odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů bez udání důvodu (80 procent) či správná informace o možnosti reklamace (73 procent). Naopak nejméně internetových prodejců uvedlo informaci o tzv. rozporu s kupní smlouvou (33 procent).
Internetový prodej je v Česku stále populárnější. Předloni Češi ve webových obchodech utratili 18 miliard korun, což bylo o čtyři miliardy více než o rok dříve. Za loňský rok odborníci očekávají růst na 22 miliard korun a letos na 27 miliard korun.
Za poslední rok v internetových obchodech podle průzkumu společnosti Factum Invenio aspoň jednou nakoupila už čtvrtina Čechů. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.