Pokuty v celkové hodnotě 1,15 milionu korun za závadnou reklamu rozdala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém posledním zasedání v tomto týdnu. O souhrnnou výši pokut se podělí dvě společnosti, a to Ogilvy and Mather Morava se sankcí 400.000 korun a Bioclinica se 750.000 Kč. Dále rada zahájila správní řízení s Českou televizí za opakované nedostatečné oddělení reklamy od dalšího vysílání.
Společnost Ogilvy and Mather Morava se podle RRTV dopustila prohřešku zpracováním reklamy na produkt Prontoflex Spray. Tato reklama, premiérově vysílána 24. března 2008 v televizi Nova, údajně porušila paragraf, který u léčivých přípravků ukládá povinnost zveřejnit zřetelnou výzvu k pečlivému pročtení příbalové informace.
V případě společnosti Bioclinica, shledala RRTV za závadnou reklamu na přípravek Citrax. Ta byla premiérově odvysílaná 14. ledna 2007. Rada ji vyhodnotila jako klamavou.
RRTV se také nelíbily reklamy umisťované do teleshoppingového bloku Nákup Extra na veřejnoprávní České televizi. Takto umístěné spoty nejsou podle RRTV rozeznatelné jako reklama. Celkem se tento případ podle RRTV vyskytl na programech ČT dvaatřicetkrát.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?