Český rozhlas se brání kritice dvou velkých prodejců reklamního času v rádiích. Aktuální výběrové řízení na prodejce reklamy pro Český rozhlas je podle mluvčího ČRo René Zavorala otevřenou soutěží všech potenciálních zájemců na trhu. Firmy Regie Radio Music (RRM) a Media Marketing Services (MMS) ve středu vyjádřily podezření, že podmínky tendru zvýhodňují některého z účastníků.
„Podmínky stanovené Českým rozhlasem ve veřejné zakázce na prodej reklamního prostoru Českého rozhlasu korespondují požadavkům a potřebám zadavatele založených na dosavadních zkušenostech, které jsou legitimní i s ohledem na vývoj trhu v dané oblasti,“ uvedl ve svém prohlášení Zavoral.
Detailněji se prý rozhlas nebude vyjadřovat, neboť tendr právě běží a uzávěrka pro podání nabídky je 5. října. Rozhodnutí obou firem neúčastnit se tendru je podle Zavorala jejich svobodnou volbou.
Podle obou společností rozhlas požaduje nepřiměřené dlouhodobé garance výše obratu, což by bylo pro společnosti ztrátové. Kritizují také údajnou volnost při započítávání barterových plnění do celkové výše garancí. Ke kritikům rozhlasu se přidala Asociace provozovatelů soukromého vysílání (APSV).
Pro Český rozhlas, stejně jako pro Českou televizi, prodává reklamní prostor společnost Media Master. Ke konci letošního roku jí vyprší smlouva.
Podle předsedy APSV Michala Zelenky zastupují RRM a MMS 78 procent trhu rádií.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).