Rozhlas: Tendr na prodejce reklamy umožňuje otevřenou soutěž

25. 9. 2009 09:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Český rozhlas se brání kritice dvou velkých prodejců reklamního času v rádiích. Aktuální výběrové řízení na prodejce reklamy pro Český rozhlas je podle mluvčího ČRo René Zavorala otevřenou soutěží všech potenciálních zájemců na trhu. Firmy Regie Radio Music (RRM) a Media Marketing Services (MMS) ve středu vyjádřily podezření, že podmínky tendru zvýhodňují některého z účastníků.
„Podmínky stanovené Českým rozhlasem ve veřejné zakázce na prodej reklamního prostoru Českého rozhlasu korespondují požadavkům a potřebám zadavatele založených na dosavadních zkušenostech, které jsou legitimní i s ohledem na vývoj trhu v dané oblasti,“ uvedl ve svém prohlášení Zavoral.
Detailněji se prý rozhlas nebude vyjadřovat, neboť tendr právě běží a uzávěrka pro podání nabídky je 5. října. Rozhodnutí obou firem neúčastnit se tendru je podle Zavorala jejich svobodnou volbou.
Podle obou společností rozhlas požaduje nepřiměřené dlouhodobé garance výše obratu, což by bylo pro společnosti ztrátové. Kritizují také údajnou volnost při započítávání barterových plnění do celkové výše garancí. Ke kritikům rozhlasu se přidala Asociace provozovatelů soukromého vysílání (APSV).
Pro Český rozhlas, stejně jako pro Českou televizi, prodává reklamní prostor společnost Media Master. Ke konci letošního roku jí vyprší smlouva.
Podle předsedy APSV Michala Zelenky zastupují RRM a MMS 78 procent trhu rádií.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.