Ta samá společnost (tedy sdružení agentur OMD, PHD a Attention!Media) týden nato rozeslala řadě firem nabídku nakoupit reklamní prostor v médiích v příštím roce minimálně o 15-20 % levněji proti stávajícím podmínkám. P. Bažant to komentoval: "V tomto obtížném období pro naše klienty je základním posláním mediální agentury doručit nejlepší možné podmínky klientovi, proto reakci naší konkurence příliš nerozumím." Nejprve vztáhněme nejvýše uvedený odstavec na tuto nabídku: agentura, která loni touhle dobou dojednávala pro své klienty slevy v televizích a domluvila je tak, že její klienti budou podle slov vedení agentury stahovat z ostatních mediatypů, ber kde ber, ať to funguje nebo nefunguje, finanční prostředky, aby se zachránili před penalizacemi, tak ta samá agentura nabízí plošnou slevu. A to slevu vysokou. Zadruhé, pojďme k tomu deviantnímu myšlení. Mediální agentury si ústy svých zástupců často stěžují, že klienti nedoceňují jejich služby, jsou vnímány jako nákupčí, systém hodnocení neodpovídá vynaložené práci apod. Někdejší výkonný ředitel OMD Czech Zbyněk Gabriel už v roce 2003 doufal, že "jsou klienti, kteří se rozhodují jen podle ceny, a jsou klienti (snad už je jich více než těch prvních), kteří se rozhodují i podle jiných kritérií". Z. Gabriel odcházel kdysi z OMD do Starcomu, pokud se nepletu, kvůli "odlišným názorům", tak by mě zajímalo, jestli i tohle byl odlišný názor. Asi ano. Všichni, kteří pracují v mediálních agenturách, totiž mohou oběma zmíněným pánům a dalším členům managementu agentur sdružených v Opera Media děkovat. Tahle akce sfoukla snahy profilovat mediální agenturu jako někoho, kdo přináší přidanou hodnotu a odvádí nějakou kvalitní práci, jedním dopisem. Nepotřebujeme vás znát, nepotřebujeme s vámi mluvit o vašem podnikání. My vám to dáme levněji. O 15-20 %.
Pavel Hacker, service development director, Neo@Ogilvy ([email protected])
Tahle akce sfoukla snahy profilovat agenturu s přidanou hodnotou.