Al Ries rozvířil před sedmi lety diskusi, když se svou dcerou Laurou vydal knihu, kde mluvil o konci reklamy a vzestupu public relations. Aktuálně se podílel na knize Stefana Engesetha, který mluví pro změnu o pádu PR a vzestupu reklamy. Předpovídání konců má v marketingu doslova tradici. Sergio Zyman, jenž svou kariéru postavil na (ne)zavedení nové coly, tedy New Coke, mluvil se vší vážností o konci reklamy i o konci marketingu, jak jsme jej doposud znali. Obavy tištěných médií z internetu jsou tu tak dlouho jako internet sám. "Konec tradičních médií" je proto vděčným tématem každé panelové diskuse a každé expertní konference. Aby toho nebylo málo, začalo se v poslední době spekulovat o tom, zda má tradiční direct mail v konkurenci digitálních médií ještě budoucnost. Krize prý jen popohnala vývoj, který by stejně nastal. S tím, že se prostředí marketingu mění, nelze nesouhlasit. Klasická reklama skutečně ztrácí podle většiny výzkumů na efektivitě, zejména proto, že se cílové skupiny fragmentují, věří více svým komunitám a mediální inflace předbíhá tu skutečnou. Lidi skutečně zaujme často interakce na internetu více než "statická" reklama. A samozřejmě lze vytvořit kampaně s přesvědčivými výsledky novým přístupem. Kampaň na značku Dodge od Proximity BBDO vyzvala lidi, aby si vyzkoušeli důkladně prostorný model Dodge Journey a zkusili v tomto voze zplodit dítě. Pár, kterému se skutečně devět měsíců od návštěvy autosalonu (pokud možno na den přesně) narodilo dítě, testovaný vůz vyhrál. Úspěšné kampaně jsou drzé a "jiné". Využívají nových možností, spojují reálný svět s on-line prostředím a skutečně mění chápání marketingové komunikace. Ale přesto: marketingovými celebritami tolik vzývané revoluce nejsou ani v marketingu na denním pořádku. Většinou jde o výsledek kontinuálního vývoje. Reklama tu je stále a ani význam PR neklesá, naopak – vyvolání publicity a získání volného mediálního prostoru k dobré kampani bezpochyby patří. Stejně tak se nemění esence skvělých kampaní: silný nápad, který funguje napříč médii. Ať už "novými" nebo "tradičními".
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.
Souhlas s cookies
Abychom vám poskytli co nejlepší uživatelský zážitek, používáme na webu cookies pro jeho základní funkce, analytiku a personalizaci reklamy. Používáním webu s tím souhlasíte.
Funkční cookies
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické cookies
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové cookies
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.