Předpovídání konců je v marketingu téměř tradicí

7. 9. 2009 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Al Ries rozvířil před sedmi lety diskusi, když se svou dcerou Laurou vydal knihu, kde mluvil o konci reklamy a vzestupu public relations. Aktuálně se podílel na knize Stefana Engesetha, který mluví pro změnu o pádu PR a vzestupu reklamy. Předpovídání konců má v marketingu doslova tradici. Sergio Zyman, jenž svou kariéru postavil na (ne)zavedení nové coly, tedy New Coke, mluvil se vší vážností o konci reklamy i o konci marketingu, jak jsme jej doposud znali. Obavy tištěných médií z internetu jsou tu tak dlouho jako internet sám. "Konec tradičních médií" je proto vděčným tématem každé panelové diskuse a každé expertní konference. Aby toho nebylo málo, začalo se v poslední době spekulovat o tom, zda má tradiční direct mail v konkurenci digitálních médií ještě budoucnost. Krize prý jen popohnala vývoj, který by stejně nastal. S tím, že se prostředí marketingu mění, nelze nesouhlasit. Klasická reklama skutečně ztrácí podle většiny výzkumů na efektivitě, zejména proto, že se cílové skupiny fragmentují, věří více svým komunitám a mediální inflace předbíhá tu skutečnou. Lidi skutečně zaujme často interakce na internetu více než "statická" reklama. A samozřejmě lze vytvořit kampaně s přesvědčivými výsledky novým přístupem. Kampaň na značku Dodge od Proximity BBDO vyzvala lidi, aby si vyzkoušeli důkladně prostorný model Dodge Journey a zkusili v tomto voze zplodit dítě. Pár, kterému se skutečně devět měsíců od návštěvy autosalonu (pokud možno na den přesně) narodilo dítě, testovaný vůz vyhrál. Úspěšné kampaně jsou drzé a "jiné". Využívají nových možností, spojují reálný svět s on-line prostředím a skutečně mění chápání marketingové komunikace. Ale přesto: marketingovými celebritami tolik vzývané revoluce nejsou ani v marketingu na denním pořádku. Většinou jde o výsledek kontinuálního vývoje. Reklama tu je stále a ani význam PR neklesá, naopak – vyvolání publicity a získání volného mediálního prostoru k dobré kampani bezpochyby patří. Stejně tak se nemění esence skvělých kampaní: silný nápad, který funguje napříč médii. Ať už "novými" nebo "tradičními".

Kristián Hloušek, strategic planner, Proximity ([email protected])

Esence skvělých kampaní se nemění: silný nápad, který funguje napříč médii.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.