Pivo Březňák zaznamenává v Německu úspěch
Piva Březňák vyráběného ve Velkém Březně na Ústecku by se letos mělo v Německu prodat zhruba o desetinu víc než loni. Společnost Heineken, která pivovar vlastní, tam plánuje prodej 50 milionů lahvových piv značky Březňák, řekla mluvčí českého Heinekenu Kateřina Beuteová. Úspěch na německém trhu zaznamenalo i ústecké pivo Zlatopramen prodávané v 1,5 litrových plastových lahvích.
V lahvích směřuje do Německa zhruba 95 procent piv značky Březňák, zbylá část je vyvážena v sudech do restaurací. Březňák patří v Německu do střední cenové hladiny, značka nabízí ležák i tmavé a dietní pivo.
“Zlatopramen prožívá na německém trhu renesanci díky Maxilahvi, v níž jsme ho v minulém týdnu začali vyvážet. Prvních 540 hektolitrů se prodalo za neuvěřitelných 1,5 dne,” uvedla Beuteová. Také u Zlatopramene letos předpokládá Heineken v Německu významný růst prodeje.
Na německém trhu se daří i ostatním českým pivům. Od ledna do srpna meziročně trojnásobně vzrostl v Německu prodej Velkopopovického Kozla. Německo je největším exportním trhem Plzeňského Prazdroje. V minulém roce prodej piva Pilsner Urquell meziročně vrostl o 23 procent. “Letos se prodeje Pilsneru Urquell v Německu pohybují ve stejných objemech jako loni,” řekl ČTK mluvčí Plzeňského Prazdroje Jiří Mareček.
Spotřeba piva v Německu klesá již řadu let. V první polovině letošního roku kleslo množství prodaného německého piva podle Spolkového statistického úřadu ve Wiesbadenu o více než čtyři procenta na nejnižší úroveň od znovusjednocení země. Německé pivovary v první polovině roku prodaly 49,3 milionu hektolitrů, což je o 2,3 milionu litrů meziročně méně.