Pekařství Paul obsloužilo za první rok v Česku 150 000 lidí

10. 9. 2009 12:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

První tuzemskou pobočku francouzského pekařského řetězce Paul, otevřenou před rokem v pražském obchodním centru Palác Flora, za 11 měsíců její existence navštívilo 150 000 lidí. Řekl to manažer značky v Česku Přemysl Grunt. Firma se 120letou tradicí proto koncem srpna otevřela v Praze na Smíchově svůj druhý obchod. Do budoucna by prý ráda počet svých prodejen v Česku rozšiřovala.
Nová prodejna umístěná u výstupu ze stanice metra Anděl se má podle představitelů společnosti více podobat tradičním francouzským pekárnám a zaměří se výhradně na prodej pečiva s sebou. Její předchůdkyně na Floře kromě této možnosti nabízí svým hostům posezení jako v kavárně či restauraci.
Pekárny Paul, které se vyznačují tím, že se v nich vyrábí pečivo tradičními výrobními postupy přímo před zraky zákazníků, přivedla do Česka společnost HDS Retail Czech Republic. Výrobky se připravují téměř výhradně z francouzských surovin, personál prodejen je školen francouzskými odborníky. Kromě pekařských výrobků nabízí firma zákazníkům také zákusky, dorty či sendviče.
Podle Grunta firma zkoušela odebírat část surovin od českých firem, nebyla však spokojena s kvalitou dodávaných potravin, proto i nadále více než 90 procent surovin odebírá přímo z Francie. Za problematické Grunt označil také shánění kvalitního personálu, jehož je prý i v době ekonomické krize nedostatek.
První krámek budoucí sítě Paul byl otevřen v roce 1889 ve městě Croix na severu Francie. V současné době má řetězec více než 400 provozoven po celém světě, z toho přes 300 v domovské Francii. Na tradičním francouzském pečivu si mohou pochutnat lidé v Evropě, Asii, Africe i Americe.
Na Českém trhu fungují v současné době také jiné sítě pekárenských prodejen, například prodejny Paneria. Ty provozuje společnost Eureca Shops patřící jedničce na tuzemském pekárenském trhu United Bakeries. Dle výroční zprávy společnost ke konci loňského roku provozovala 22 obchodů, většinu z nich v Praze.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.