Óčko se vrátí k pozemnímu digitálnímu vysílání

29. 9. 2009 14:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Hudební televizní stanice Óčko se od 1. října vrátí do pozemního digitálního vysílání. Zahájí totiž experimentální vysílání v rámci multiplexu 4, který provozuje Telefónica O2. Současně bude Óčko pokračovat ve spolupráci s provozovateli lokálních vysílačů, a to v Ostravě, kde vysílá od počátku září, a od října také v jižních Čechách.
Óčko přestalo vysílat digitálně na počátku srpna. Neprodloužilo smlouvu se společností Czech Digital Group (CDG), která provozuje multiplex 3. Podle vedení televize bylo vysílání v této síti pro Óčko nevýhodné. Diváci televizi od té doby mohli sledovat pouze prostřednictvím satelitu nebo kabelových platforem.
Digitální multiplex 4 v tuto chvíli pokrývá signálem 17,2 procenta obyvatel České republiky. To podle Českého telekomunikačního úřadu odpovídá 26,6 procenta území ČR, multiplex tak zaostává za Technickým plánem přechodu (TPP). Óčku to však prozatím stačí. Spolu s lokálními vysílači v jižních Čechách a Ostravě bude podle vedení televize pozemní digitální signál Óčka dostupný pro 30 procent obyvatel.
„Když jsme odcházeli z multiplexu společnosti CDG, jasně jsme řekli, že do pozemního vysílání se vrátíme v okamžiku, kdy to pro nás bude výhodné. Jsme příjemně překvapení, že se nám to povedlo v tak krátkém čase a že jsme našli další možnosti, jak dostat náš signál k divákům,“ uvedl výkonný ředitel Óčka Hynek Chudárek.
Hudební televize Óčko je dlouhodobě nejsledovanější tematickou, z České republiky vysílanou televizní stanicí s denní sledovaností 298 000 diváků. Konkurovat jí zřejmě bude česká verze hudební stanice MTV, která má v tuzemsku vysílat od 29. listopadu. Nebude však k dispozici v pozemním vysílání, diváci ji budou moci sledovat prostřednictvím satelitu, kabelu a internetu.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení